18.7. 2012 – Řešení, které nejprve analyzuje momentální situaci konkrétního zákazníka, a teprve na základě této analýzy jej osloví s nabídkou dalších služeb, získalo prestižní ocenění společnosti Gartner (kategorie Marketingová výkonnost). Technologickým základem vítězného řešení je produkt Progress Apama Complex Event Processing Platform pro zpracování událostí v reálném čase. Místní firma M2, která projekt realizovala, svěřila některé klíčové úkoly odborníkům české společnosti Galeos. (TZ)
Řešení bylo vybudováno pro tureckou telekomunikační společnost Turkcell s 35 miliony zákazníky. Systém neustále sleduje asi 150 parametrů zákaznického chování uživatelů, a pokud identifikuje některý ze scénářů, z nichž se dá usuzovat, že by zákazník právě v té chvíli uvítal určitý další produkt nebo službu, iniciuje odpovídající akci. Každou hodinu je takto analyzováno zákaznické chování více než milionu lidí.
Pro zákazníky to znamená, že nejsou obtěžováni nevhodnými nabídkami a že jim operátor nabízí přesně to, co právě potřebují. Z hlediska telekomunikační společnosti patří k hlavním výhodám dramatické zvýšení účinnosti marketingových kampaní, posílení loajality zákazníků i možnost sledovat reakci na různé nabídky a plynule tyto nabídky přizpůsobovat.
Řízení marketingových kampaní v reálném čase je zajištěno pokročilými IT nástroji schopnými zaznamenat během vteřiny miliony událostí a skládat z nich komplexní scénáře. Slouží k tomu unikátní patentovaná technologie, která je součástí produktu Progress Apama a která sleduje tok dat z různých zdrojů, aniž by se zdržovala ukládáním těchto dat.
Společnost Galeos se systémům pro řízení v reálném čase (CEP – Complex Event Processing) věnuje systematicky a dlouhodobě. Navíc nedávno založila dceřinou konzultační firmu Apios specializovanou na podporu správného rozhodování v reálném čase.
Předseda představenstva společnosti Galeos Jiří Gregor uvedl: „Je to pro nás další mezinárodní zkušenost a další příležitost demonstrovat, že naši konzultanti představují špičku i v mezinárodním srovnání. Potvrzuje se, že roste počet situací, kdy je okno obchodní příležitosti otevřené jen po velmi omezenou dobu. Buď oslovíte zákazníka s tou správnou nabídkou okamžitě, nebo o obchod přijdete. Pokud chcete podobným způsobem pracovat s miliony zákazníků, je zřejmé, že tradiční IT nástroje nestačí a že nadchází čas na zpracování událostí v reálném čase. Instalace v Turkcelu ukazuje, jak bude vypadat blízká budoucnost marketingu. Nejen v telekomunikacích.“
Ředitel pro vztahy se zákazníky v Turkcellu Emre Sayin úspěch komentoval: „Naše marketingové řešení nám umožňuje oslovit toho správného zákazníka s tou správnou nabídkou v tom správném okamžiku. Díky tomu se úspěšnost kampaní zvedla až desetinásobně. Jsme potěšeni, že tento úspěch vzbudil pozornost i na mezinárodním poli a vedl k získání prestižní ceny.“
PRO EDITORY
Galeos, a.s. je poradenská firma a poskytovatel IT služeb. Svým zákazníkům pomáhá racionalizovat, monitorovat a řídit složité podnikové procesy a komplexní IT infrastruktury. Dodává jim tak schopnost okamžitě reagovat a rychle provádět změny, a tím snižovat náklady, zvyšovat prodeje, plnit požadavky regulátorů nebo dosahovat jiných obchodních cílů, a zvyšovat tak konkurenceschopnost i hodnotu firmy.
Společnost Galeos zastupuje Progress Software na českém trhu. Má přístup k technologiím a know-how globální skupiny a zároveň zkušenosti ze stovek projektů realizovaných v posledních 15 letech pro zákazníky v České republice, na Slovensku i jinde. Tam, kde to zákazníkům přináší výhodu, nasazuje i produkty některých jiných dodavatelů.
Progress Software (NASDAQ: PRGS) je globální softwarová firma, která svým zákazníkům umožňuje okamžitě reagovat na měnící se podmínky, požadavky zákazníků a jiné události. Produkty Progress Software využívá 140 000 organizací ve 180 zemích, včetně 88% společností žebříčku Fortune 100 (100 největších amerických firem).
Studie analytických společností řadí produkty Progress Software mezi absolutní špičku. Toto produktové portolio (Progress® Responsive Process Management suite) zahrnuje nástroje pro integraci různorodých informačních systémů (enterprise integration), automatizaci a optimalizaci podnikových procesů (business proces management), analýzu komplexních informací v reálném čase a vývoj aplikací.
Progress Apama je pokročilá platforma pro návrh, vývoj a nasazování aplikací pro sledování komplexních událostí v reálném čase (CEP – Complex Event Processing). Tyto aplikace monitorují rozsáhlé toky dat, analyzují je, detekují události a vyvolávají akce – to vše v milisekundách. Zdroji dat mohou být nejrůznější systémy a zařízení, včetně karetních transakčních systémů, telekomunikačních sítí, RFID, průmyslových čidel, utilitních SCADA systémů nebo třeba burz. Podrobnější informace najdete na http://www.galeos.cz/produkty/apama
Turkcell provozuje GSM pokrývající celé území Turecka. Svým 35 milionů zákazníků poskytuje hlasové a datové služby i řadu speciálních služeb s přidanou hodnotou (TurkcellEDGE, Turkcell BlackBerry, TurkcellConnect and TurkcellE-Postacı). Díky investici téměř 9 miliard amerických dolarů patří mezi technologicky nejpokročilejší operátory na světě. Jedná se o první a jedinou tureckou společnost, jejíž akce jsou obchodovány na newyorské burze (NYSE).