Mezinárodní den dětí: Rodiny s dětmi kupují více sladkostí než ostatní

Praha – Rodiče dávají svým dětem sladkou pozornost i v době mezinárodního dne dětí. V tomto období totiž pravidelně rostou nákupy sušenek a oplatek, čokoládových tyčinek, žvýkaček, a na Slovensku i lízátek, bonboniér nebo müsli tyčinek. Každá rodina s dětmi, bez ohledu na jejich věk, nakupuje sladkosti. Domácnosti v obou zemích utratily za sladkosti více než před rokem. Z rozpočtu slovenských rodičů na rychloobrátkové zboží tvoří výdaje na sladkosti 7 %, z rozpočtu českých rodičů je to 6 %. Slovenské domácnosti nakupovaly sladkosti častěji než české. Všeobecně s dětmi se podílejí na 3 z 10 nákupů rychloobrátkového zboží, ale tvoří až 2/5 celkové hodnoty trhu.  Rodiny s dětmi rády zkouší nové výrobky a často nakoupí i produkty, které původně neplánovaly. Preferenci cenových zvýhodnění potvrzuje i nadprůměrný podíl akčních nákupů ve výdajích. 

Mezinárodní den dětí má dlouhou tradici a v našich zemích se slaví 1. června. Pro děti se pořádají různé akce a představení, v ten den učitelé rádi odpustí písemku, a mnoho rodičů udělá svým dětem radost drobným dárkem nebo sladkostí.

Rodiny s dětmi nakupují více 

Rodiny, ve kterých se nachází alespoň jedno dítě nebo dospívající, se podílejí na 3 z 10 nákupů rychloobrátkového zboží, které domácnosti uskuteční.   

Rodiny s dětmi chodí nakupovat méně často, než je průměr. Na druhé straně, při jednom nákupu zaplatí jednoznačně ze všech nejvíce. Domácnosti s dětmi tak celkově odpovídají za 2/5 hodnoty rychloobrátkového trhu.  

Nové a výhodné

Rodiny s dětmi rády zkoušejí nové výrobky a často nakoupí i produkty, které původně neplánovaly. Široká nabídka je důležitá zejména pro domácnosti s dospívajícími na Slovensku, a pro domácnosti se školou povinným dítětem v Čechách. Rychlé rozhodování na nákupním místě je zase charakteristické pro rodiny s předškolními dětmi. 

Rodiny s dětmi mají rády spotřebitelského soutěže a cena je pro ně důležitým faktorem. Hlavně při nákupu svých oblíbených značek věnují rodiče pozornost speciálním nabídkám. Preferenci cenových zvýhodnění potvrzuje i nadprůměrný podíl akčních nákupů ve výdajích. 

Sladkosti patří k rodinám s dětmi 

Každá rodina s dětmi, bez ohledu na jejich věk, nakupuje sladkosti. Při bližším pohledu zjistíme, že domácnosti v obou zemích utratily v meziročním porovnání na sladkosti více. Z rozpočtu slovenských rodičů na rychloobrátkové zboží tvoří výdaje na sladkosti 7 %, z rozpočtu českých rodičů je to méně než 6 %. 

Ačkoli rodiny s dětmi všeobecně nakupují méně často, než je průměr, rozhodně to neplatí o nákupu sladkostí. Typická česká domácnost s dětmi si za posledních dvanáct měsíců některý výrobek ze široké nabídky sladkostí vložila do košíku přibližně stokrát. Slovenské domácnosti nakupovaly sladkosti častěji, ty s dětmi do 14 let přibližně 105 x, a domácnosti s dospívajícími dokonce 120 x. 

Rodiče v obou zemích nejčastěji nakupují sušenky a oplatky, čokoládové tyčinky a tabulkovou čokoládu. Vydávají na ně i největší část ze svého celkového rozpočtu na sladkosti. Čím je v rodině starší dítě, tím vyšší díl si tyto cukrovinky z rozpočtu ukrojí. Mimo výše uvedené výrobky, čeští rodiče též často nakupují bonbony, žvýkačky nebo piškoty, slovenští rodiče zase bonboniéry, bonbony a ostatní čokoládové výrobky. 

Nejdůležitějším obdobím pro nákup sladkostí je samozřejmě závěr roku. Slovenští a čeští rodiče však svým dětem udělají radost sladkou pozorností i v období svátku dětí. V tomto období pravidelně rostou nákupy sušenek, oplatek, čokoládových tyčinek, žvýkače a na Slovensku i lízátek, bonboniér nebo müsli tyčinek. 

Vzhledem k tomu, že i Vy jste děti svých rodičů, věříme, že se dnes najde něco, co Vám rozzáří úsměv na tváři. 

GfK Spotřebitelský panel

Údaje jsou výsledkem výzkumu metodou Spotřebitelského panelu 2020 v období od dubna 2020 do března 2021 a studie #ShopperGfK 2021. Spotřebitelský panel GfK je kontinuální panelový výzkum založený na detailních informacích o nákupech reprezentativního vzorku českých a slovenských domácností.

GfK 

GfK propojuje data s vědou. Naše inovativní výzkumná řešení poskytují odpovědi na klíčové otázky týkající se spotřebitelů, trhů, značek a médií nejen na současných trzích, ale i na budoucích. GfK, jako výzkumná analytická společnost, slibuje svým klientům po celém světě „Growth from Knowledge“ (růst na základě znalosti). Pro více informací navštivte www.gfk.com nebo sledujte GfK na Twitteru: https://twitter.com/GfK a YouTube: www.youtube.com/user/gfktube