Devátá sezóna Tipsport COOL Ligy ve hře Counter-Strike: Global Offensive zná svého vítěze. Stupně nejvyšší patří týmu Entropiq Prague, kterému se podařil historický kousek. Jako první dokázali jeho hráči zvítězit, aniž by v celé soutěži ztratili jedinou mapu. Entropiq Prague tak získává nejenom největší porci bodů do klasifikace Vodafone Mistrovství ČR v počítačových hrách 2021, 100 000 korun, ale také bude reprezentovat Česko v kvalifikaci na prestižní turnaj BLAST Premier Showdown, kde se utká s předními evropskými týmy.
Osm týmů stálo na startu, čtyři nejlepší se utkaly v play-off a na konci stanul jediný šampion. Tím se v 9. sezóně s naprostým přehledem stává tým Entropiq Prauge. Jeho hráči si vedli suverénně po celou základní část a do vyřazovací části postoupili z 1. místa. Spolu s ním se kvalifikovaly i celky ENTERPRISE, eSuba a Sampi.Tipsport. Všechny čtyři týmy patřily mezi favority už před začátkem soutěže, takže jejich postup nebyl žádným překvapením. Stejný průběh jako základní část pak mělo i finále, Entropiq Prague nenechali nic náhodě a po vítězství 2:0 v semifinále nad Sampi.Tipsport a 3:0 ve finálové bitvě nad ENTERPRISE se stávají neoddiskutovatelnými králi 9. sezóny Tipsport COOL Ligy. Bronzovou příčku bere eSuba.
„Je super mít titul Tipsport COOL Ligy, my se ale chceme ukázat především v Evropě. Vítězství na české a slovenské scéně musíme potvrdit tam. Dokázali jsme si i my sami, že jsme dobrý tým a můžeme porážet česko-slovenské týmy. Teď to ale musíme předvést v evropských soutěžích. Věříme, že právě takovéto výsledky nás dokážou nakopnout,“ řekl po vítězném finále kapitán týmu Entropiq Prague Michal „leckr“ Kadlíček.
A právě k tomu budou mít ideální příležitost. Entropiq Prague totiž budou pokračovat do východoevropské kvalifikace na turnaj BLAST Premier Showdown. Pokud v ní uspějí, utkají se s nejlepšími organizacemi světa a na své konto si připíšou zhruba 550 00 korun (25 000 dolarů).
Zájem diváků se zvyšuje
Letošní 9. sezóna Tipsport COOL Ligy ukázala, že zájem diváků o esport stále velmi rychle roste. Oproti předchozí sezóně se jen na platformě Twitch zvýšil počet zhlédnutí o 100 000. Výrazný nárůst zaznamenal také celkový počet zhlédnutí na Facebooku, Twitchi, HbbTV i na televizních obrazovkách Chuck TV, který překonal hranici 700 000 zhlédnutí. Organizátoři si pak pro diváky připravili více než 120 hodin obsahu. Zápasy doplňoval také bohatý program a díky zapojení Tipsport COOL Ligy do iniciativy Zdravý hráč byly pro fanoušky připraveny také speciální výzvy, díky kterým si mohli během přestávek také fyzicky zacvičit.
„Rozmach esportu je v plném proudu a jsem velmi rád, že to potvrzuje i zájem diváků o naše soutěže. Každá sezóna Tipsport COOL Ligy byla vždy něčím unikátní – ať už vyrovnanými souboji, či v tomto případě neuvěřitelnou jízdou vítězů. A právě jedinečné příběhy jsou tím, co do světa virtuálních sportů láká stále více fanoušků. Chci poděkovat nejenom jim, ale také partnerům soutěže a všem kolegům, kteří se na organizaci podílejí,“ říká Pavel Kristián z agentury PLAYzone, hlavní organizátor Tipsport COOL Ligy.
Podzimní 10. sezóna Tipsport COOL Ligy bude mít jednoznačného favorita. Kromě známých jmen budou mít Entropiq Prague nového vyzyvatele. V barážích mezi dvěma nejhoršími celky 1. divize a dvěma nejlepšími celky 2. divize totiž dokázal uspět tým GLORE, který postupuje do nejvyšší soutěže. V ní se dokázali udržet také slovenští DEFEATERS. Naopak mezi tuzemskou elitou se neudrželi Dark Tigers.
Konečné pořadí 9. sezóny Tipsport COOL Ligy
- Entropiq Prague
- ENTERPRISE
- eSuba
- Sampi.Tipsport
- Dynamo Eclot
- eEriness.MARVO
- Dark Tigers (sestup)
- DEFEATERS (záchrana)
Strategickým partnerem se v tomto ročníku opět stala sázková kancelář Tipsport. Ligu také podporovali výrobce herních periferií Logitech a výrobce počítačů HAL3000. Dalšími partnery sezóny byli výrobce chipsů Pringles, prodejce elektroniky Datart, řetězec restaurací s rychlým občerstvením KFC, výrobce energetických nápojů Big Shock! a výrobce herního příslušenství DEV1S.
Oficiální stránky Tipsport COOL Ligy:
https://www.coolliga.cz/
O PLAYzone
Agentura PLAYzone se zaměřuje na pořádání herních eventů, online marketing v herní komunitě, profesionální živé přenosy z herních i neherních akcí a také každoroční pořádaní Mistrovství České republiky v počítačových a mobilních hrách, která jsou považována za vrcholné esportové akce roku. Velkou aktivitou je také portál PLAYzone.cz, jenž je nejnavštěvovanějším herním portálem na českém internetu a jehož náplní je každodenní pořádání turnajů a zpravodajství z domácího i zahraničního světa esportu, společně s celou řadou komunitních aktivit. V roce 2019 se PLAYzone strategicky spojila se stanicí Prima COOL. Cílem tohoto spojení je rozvoj esportu a dále pak zatraktivnění televizního a online vysílání na Prima COOL.