Praha, 29. června 2021 – Popularita pronájmu elektroniky namísto jejího nákupu roste zejména ve firmách, ukazují data e-shopu Alza.cz. Společnosti se do programu Alza NEO mohou zapojit od roku 2016, během pandemického loňska se jejich počet téměř zdvojnásobil. Nejčastěji si podnikatelé pronajímají notebooky z vyšší cenové hladiny. Oceňují zejména lepší plánování cashflow, přehled o provozovaných zařízeních nebo snadnou výměnu, díky které jejich zaměstnanci stále pracují na nejnovějších zařízeních.
Rostoucí trend pronájmu elektroniky potvrzují nejnovější data společnosti Alza.cz. Příliv firem do programu Alza NEO nastartoval přechod na práci z domova v souvislosti s pandemií covid-19. A zájem neustává ani letos, od začátku roku pronájem nově využívá o polovinu více zákazníků než vloni. Zájem mezi podnikateli přitom za první čtvrtletí letošního roku vzrostl téměř čtyřnásobně.
„Na pronájmu elektroniky místo jejího nákupu oceňují firmy zejména zjednodušení plánování cashflow, flexibilitu při výměně zařízení a úsporu času. Společnosti se díky němu vyhnou jednorázovým vysokým výdajům při pořízení telefonů nebo notebooků, které zároveň nikdy nezastarají. Náš program Alza NEO nyní využívá o 80 procent více firem než v loňském roce,“ uvedl Jiří Kovanda, Head of Customer Financial Services, Alza.cz.
Počty pronajatých notebooků i stolních počítačů rostou v řádech stovek procent. Data největšího českého e-shopu navíc ukazují, že poměr pronajatých notebooků vůči těm koupeným se meziročně zvýšil o 10 %. Například prodeje notebooků Apple Mac, které patří společně s notebooky značek Lenovo a Dell mezi nejčastěji pronajímaná zařízení, se během prvního čtvrtletí zdvojnásobily a podíl jejich pronájmů narostl o 12 procentních bodů. Tradiční vlajkovou loď pronájmů, mobilní telefony, tak již notebooky a PC v počtu pronajatých kusů překonaly.
Trend přechodu k pronájmu místo nákupu je patrný napříč všemi typy a velikostmi firem. Do programu Alza NEO se zapojují jak jednotliví podnikatelé, tak malé a střední společnosti. „Těší nás, že jsou naše služby atraktivní i pro široké spektrum zákazníků,“ říká Kovanda. Mezi klienty Alza NEO například patří Cleevio, Decathlon, Footshop, Makro Cash&Carry nebo společnosti Mooza a Otis. „Velice oceňujeme, že pronájem zařízení nejde přes třetí stranu, ale napřímo od společnosti Alza,“ říká Vojtěch Dyrc, Procurement specialista Makro Cash & Carry. Službu stále více využívají i obecní úřady, úřady městských částí nebo školy.
Pronájem mobilních a telefonů, podobně jako financování služební flotily operativním leasingem, firmám umožňuje lépe plánovat jejich cashflow, místo vstupní investice platí pevný měsíční nájem. Ten zahrnuje i pojištění proti rozbití a krádeži a je možné ho zahrnout do firemních nákladů. Díky souhrnné faktuře získávají firmy pravidelný aktuální přehled všech provozovaných zařízení.
Další citace zapojených firem:
Kristýna Šturcová, Customer service manager ze společnosti Cleevio:
„Pro službu NEO jsme se rozhodli, protože nám umožnila pracovat stále na nových modelech, komunikace a zprostředkování „dodatečných“ kusů jsou snadné a rychlé, což potřebujeme. Naši zaměstnanci vnímají stále nové počítače jako hezký benefit.“
Michaela Pejcejová z finančního oddělení společnosti Mooza:
„Díky pronájmu elektroniky nemusíme držet skladovou zásobu náhradních zařízení, vždy vyměníme okamžitě kus za kus. Nejvíce oceňujeme individuální přístup obchodního zástupce, který byl naší firmě přiřazen.“
Jan Maxa, manažer nákupu pro ČR a SR, Otis:
„Pravidelné platby za pronájem zlepšují firemní cashflow. Navíc nám odpadá starost s výměnou zařízení a reklamacemi, které můžeme případně řešit na pobočkách po celé ČR.“
Ondřej Nestěra, office manažer společnosti Footshop:
„Neméně důležité pro nás je, že veškerá pronajatá zařízení jsou po celou dobu pronájmu pojištěna a v případě poškození nebo krádeže je můžeme okamžitě nahradit. Poškozený produkt byl vyměněn obratem, nemuseli jsme tak řešit náhradní kus pro kolegu po dobu reklamace.“
Jakub Chupík, IT Engineer ze společnosti Decathlon:
„Telefony postupem času zastarávají, a i když mají ještě nějakou zůstatkovou hodnotu, většinou kvůli nedostatku času končily v elektroodpadu. Alza NEO pro nás znamená především úsporu času, jednoduše řeší problémy se staršími zařízeními.“
O společnosti Alza.cz a.s.:
Lídr internetového trhu a udavatel trendů, taková je Alza. Svědčí o tom nejen rekordní obrat roku 2020, ve kterém Alza utržila 37 miliard Kč bez DPH, ale také řada inovací na poli e-commerce (vlastní doprava AlzaExpres využití sdílené logistiky Liftaga, platba a prodej BTC a LTC, online prodej elektromobilů a solárních elektráren, testování znovupoužitelných REPETEBOXŮ, zavedení unikátních služeb AlzaNEO, AIF, výuka na VŠE, privátní značky AlzaPower a AlzaEco, expanze do zemí EU a také platformy Alza Partner pro partnerský prodej poukazů na služby a Alza Dropshipment pro externí dodavatele. Alza doručuje své zboží i o víkendu, kdy jsou také otevřeny všechny její provozovny. Zákazníci si mohou objednávky vyzvednout v široké síti nonstop výdejních AlzaBoxů, kterých ke konci roku 2020 bylo spuštěno více než 700. Společnost se chová odpovědně, do své CSR platformy Souhvězdí pomoci zapojila již přes 80 neziskových organizací a pravidelně pomáhá útulkům se svým projektem Alza Pelíšek. Nejdůležitější Alza milníky naleznete zde.