- Regionální potraviny nacházejí své místo ve speciálním pultu BILLA regionálně již od roku 2015
- Nyní BILLA natočila seriál na podporu lokálních dodavatelů s názvem
Za gustem Lukáše Hejlíka - Ve 13 dílech představuje 13 unikátních příběhů regionálních dodavatelů
Ve společnosti BILLA je regionalita potravin důležitým bodem zájmu už od roku 2015, kdy jako první řetězec v České republice představila speciální regál BILLA regionálně. Produkty v tomto regále jsou vždy spjaty s místem a tradicí daného regionu, vyráběny drobnými podnikateli, často rodinnými firmami a často jen v malém objemu. Regál či chlazený pult s označením BILLA regionálně čítá aktuálně 1 600 výrobků od 203 dodavatelů ze všech krajů České republiky. Regionální potraviny je možné zakoupit v 239 prodejnách BILLA. Nárůst obratu regionálního pultu je oproti roku 2019 téměř 22 %.
Nyní v rámci podpory malých dodavatelů natočila společnost BILLA třináctidílný seriál Za gustem Lukáše Hejlíka, ve kterém postupně představuje své regionální dovatele. „Vnímáme, že naší rolí je informovat zákazníky o kvalitách těchto malých, ale podstatných firem. Proto vítáme spolupráci s Lukášem Hejlíkem na projektu Za gustem a věříme, že se nám podaří tímto seriálem opět o něco více vzbudit zájem o české produkty a proces lokální výroby,“ uvedla Dana Bratánková, manažerka korporátní komunikace BILLA ČR.
Autor úspěšného projektu Gastromapa Lukáš Hejlík postupně představuje českému spotřebiteli původ jednotlivých potravin, provádí ho celým výrobním procesem až po balení hotových výrobků. Divák se tak seznámí nejen s příběhem produktu, ale i s konkrétními lidmi, kteří za regionálními potravinami stojí. Podívá se do výroby různých druhů čajů a bylin, pochutin, jako jsou sušenky, smažené brambůrky či instantní kaše, limonád či lokálních pálenek a masových jerky. Ve vybraných dílech komentují lokální výrobu speciální hosté a známí čeští foodblogeři. Díly jsou postupně uveřejňovány na internetové televizi Stream.cz a na stránce gustoacademy.cz.
BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši 36,5 mld. Kč (2020), s 240 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty.
Společnost BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí privátních značek řetězce BILLA – Vocílka, Česká farma, BILLA BIO, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy, BILLA BON VIA, Today, Clever, Vives, ZOO ROYAL nebo Milora. Úspěch privátních značek BILLA potvrzují i ocenění v soutěži Volba spotřebitelů 2021, ve které se na 1. místě umístilo hned 9 produktů z 3 produktových řad společnosti BILLA. Privátní značka masa a masných produktů získala nedávno také ocenění Nejdůvěryhodnější značka 2020 a titul Czech Superbrands 2021 v kategorii masa a masných produktů.
REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků.
REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených.
REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorfu provozuje obchodní společnosti BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy. Více informací na http://www.billa.cz.