Startup Korkuma, který jako první v Česku umožňuje eshopům prodávat zboží prostřednictvím živě vysílaných videí přímo na webu, si pro zajišťování komunikace s médii vybral agenturu Rubikon PR. Tým Korkumy tvoří lidé, kteří již v roce 2019 společně pracovali na dnes už organicky rostoucí platformě Cinnamon a v jehož čele stojí CEO a spoluzakladatel Róbert Tarabčák. Cílem spolupráce je představit české veřejnosti a eshopům nový projekt na trhu využívající živé vysílání neboli tzv. live commerce, které výrazně zvyšuje potenciál prodeje produktů a také snižuje množství vratek, se kterým se hodně eshopů potýká.
![](https://www.feedit.cz/wp-content/uploads/2021/09/2021-09-20-13_00_45-korkuma-prodej-pres-zive-vysilani-na-vasem-webu-1.jpg?w=1024)
Letošní průzkum McKinsey ukázal, že firmy zaznamenávají díky živým videím až desetinásobné konverze oproti prodejům bez videa. Nástroj Korkuma byl navíc vyvinut tak, aby jeho použití v rámci eshopu bylo jednoduché a zvládl ho nainstalovat a využívat skutečně každý. Vytvoření a spuštění livestreamu videa je záležitostí několika málo minut. Produkt na videu pak názorně ukazuje člověk, se kterým zákazník může živě chatovat a dozvědět se tak všechno, co ho zajímá. Podobné projekty již několik let úspěšně fungují zejména v Asii a to hlavně v oblasti módy a elektroniky.
Pro komunikaci Korkumy jsme hledali partnera, který se umí hýbat stejně rychle jako my a zároveň má zkušenosti s technologickými produkty. Zvažovali jsme více nabídek, ale jen do první schůzky s Rubikonem. Kombinace skvělého přístupu, neskutečně rychlé domluvy a doporučení z trhu nás přesvědčila, že tahle spolupráce bude fungovat,” vysvětluje Róbert Tarabčák, zakladatel a CEO Korkumy
„Komunikace Korkumy je pro nás opravdu jedinečnou příležitostí být u toho, kdy live commerce vstupuje na český trh. I když to tak dnes nemusí vypadat, věřím, že v blízké budoucnosti ji bude využívat většina českých eshopů a jejich zákazníci si nebudou moci bez livestreamu své nákupy už ani představit,” říká Šimon Rákosník, CEO Rubikon PR.
O komunikaci Korkumy se bude starat Patrika Turková a startup se tak zařadí mezi e-commerce a technologické klienty, na které se Rubikon PR zaměřuje. Nejnovějšími firmami, které do týmu přibyly, jsou například strategická konzultační společnost Proficio nebo mezinárodní marketingová platforma ROI Hunter.
O Korkumě:
Startup Korkuma byl založen v roce 2021, kdy do Evropy a USA stále více proniká z Asie trend živého videoprodeje. V čele se CEO Róbertem Tarabčákem vznikl jako reakce na absenci nástrojů, které by umožnily spuštění živého vysílání i středním a menším eshopům. Pro velké eshopy pak Korkuma připravuje projekty na míru a je připravena jejich live commerce kompletně zastřešit.
Prostřednictvím stejnojmenné aplikace mají tak online obchody možnost skrze video prezentovat své zboží, komunikovat v reálném čase se zákazníkem a výrazně snížit počet vratek.
Více informací naleznete na: www.korkuma.cz