Rubikon PR začíná pracovat pro Korkumu

Startup Korkuma, který jako první v Česku umožňuje eshopům prodávat zboží prostřednictvím živě vysílaných videí přímo na webu, si pro zajišťování komunikace s médii vybral agenturu Rubikon PR. Tým Korkumy tvoří lidé, kteří již v roce 2019 společně pracovali na dnes už organicky rostoucí platformě Cinnamon a v jehož čele stojí CEO a spoluzakladatel Róbert Tarabčák. Cílem spolupráce je představit české veřejnosti a eshopům nový projekt na trhu využívající živé vysílání neboli tzv. live commerce, které výrazně zvyšuje potenciál prodeje produktů a také snižuje množství vratek, se kterým se hodně eshopů potýká. 

Letošní průzkum McKinsey ukázal, že firmy zaznamenávají díky živým videím až desetinásobné konverze oproti prodejům bez videa. Nástroj Korkuma byl navíc vyvinut tak, aby jeho použití v rámci eshopu bylo jednoduché a zvládl ho nainstalovat a využívat skutečně každý. Vytvoření a spuštění livestreamu videa je záležitostí několika málo minut. Produkt na videu pak názorně ukazuje člověk, se kterým zákazník může živě chatovat a dozvědět se tak všechno, co ho zajímá. Podobné projekty již několik let úspěšně fungují zejména v Asii a to hlavně v oblasti módy a elektroniky. 

Pro komunikaci Korkumy jsme hledali partnera, který se umí hýbat stejně rychle jako my a zároveň má zkušenosti s technologickými produkty. Zvažovali jsme více nabídek, ale jen do první schůzky s Rubikonem. Kombinace skvělého přístupu, neskutečně rychlé domluvy a doporučení z trhu nás přesvědčila, že tahle spolupráce bude fungovat,vysvětluje Róbert Tarabčák, zakladatel a CEO Korkumy

„Komunikace Korkumy je pro nás opravdu jedinečnou příležitostí být u toho, kdy live commerce vstupuje na český trh. I když to tak dnes nemusí vypadat, věřím, že v blízké budoucnosti ji bude využívat většina českých eshopů a jejich zákazníci si nebudou moci bez livestreamu své nákupy už ani představit,říká Šimon Rákosník, CEO Rubikon PR.

O komunikaci Korkumy se bude starat Patrika Turková a startup se tak zařadí mezi e-commerce a technologické klienty, na které se Rubikon PR zaměřuje. Nejnovějšími firmami, které do týmu přibyly, jsou například strategická konzultační společnost Proficio nebo mezinárodní marketingová platforma ROI Hunter.

O Korkumě:

Startup Korkuma byl založen v roce 2021, kdy do Evropy a USA stále více proniká z Asie trend živého videoprodeje. V čele se CEO Róbertem Tarabčákem vznikl jako reakce na absenci nástrojů, které by umožnily spuštění živého vysílání i středním a menším eshopům. Pro velké eshopy pak Korkuma připravuje projekty na míru a je připravena jejich live commerce kompletně zastřešit.

Prostřednictvím stejnojmenné aplikace mají tak online obchody možnost skrze video prezentovat své zboží, komunikovat v reálném čase se zákazníkem a výrazně snížit počet vratek.

Více informací naleznete na: www.korkuma.cz