Češi letos na slevových portálech utratili rekordních 180 milionů za dovolené

Praha, 6. září 2012 – Rok 2012 pro český trh znamenal výrazný zvrat u prodejů zájezdů a dovolených a potvrdil, že stále více Čechů jde cíleně po nákupu na poslední chvíli za tu nejnižší možnou cenu. Na slevových portálech Češi totiž za dovolené utratili rekordních 180 milionů Kč! (TZ)
Sezóna dovolených pomalu končí a slevový agregátor Slevín.cz už teď zaznamenal rekordní nárůst prodejů dovolených se slevou. Nejvíce se prodávaly tuzemské zájezdy, následovaly pobyty na Slovensku a týdenní pobyty v zahraničí. Slevín spolu s platební bránou PayLo po dobu hlavní sezóny evidoval 143 portálů (tedy 96 % trhu).

Vůbec nejoblíbenějším zájezdem se stal pobyt na 3 – 5 dnů v Českosaském Švýcarsku, který se prodal 1430krát se slevou 43 %. Češi tak v této destinaci ušetřili dohromady 1,6 mil. korun, přičemž cena jednoho voucheru byla 1 530 Kč. Nejfrekventovanějším zahraničním zájezdem byla dvoutýdenní dovolená na Kanárských ostrovech pro dva se slevou 50 %. Od začátku sezóny, tedy od 1. května, se na slevových portálech celkem utratilo 550 mil. Kč, z čehož 28,5 % – tedy bezmála 160 mil. Kč – znamenají zájezdy v ČR a SK, 6,5 % (36 mil. Kč) v zahraničí. Největší slevu zaznamenala nabídka osmidenní dovolená letecky do Bulharska pro jednu osobu se slevou 82 %, nejdražší zájezd byl zase (i přes velikou slevu 40 %) za 65 786 Kč na ostrov Mauritius. Celkově se na slevových portálech prodalo 78 827 zájezdů, z toho 52 538 v ČR a SK a 26 289 v zahraničí.

Nakupující rovněž čím dál více důvěřují prodejům dovolených přes slevové portály – mají záruku trojího jištění. Záruku poskytuje cestovní kancelář, resp. koncový poskytovatel, slevový portál, který nabídku zprostředkovává, a zároveň agregátor Slevín.cz spolupracuje pouze s ověřenými partnery. Na slevových portálech jsou veškeré zájezdy, poskytované cestovními agenturami, rovněž pojištěny – jako by je zákazník kupoval napřímo v CK. Důvěra ve slevové portály se projevuje především změnou chování nakupujících a také konverzí prokliků u jednotlivých nabídek. Důvěra se totiž oproti loňsku výrazně zvýšila.

„V době hlavní sezóny dovolených se na slevových portálech prodaly nabídky v hodnotě 0,5 miliardy korun, z čehož dovolené tvořily 36 %, tedy vouchery za 180 milionů Kč. To je oproti loňsku výrazný nárůst v této kategorii,“ uvedl Michal Menšík, jednatel slevového agregátoru Slevín.cz. Slevový agregátor Slevín.cz na začátku sezóny výrazně investoval do sekce Dovolená a zájezdy a investice se vyplatila extrémním zájmem uživatelů. „Při spuštění nově upravené sekce spolu s launchem kampaně byl dokonce zájem uživatelů tak veliký, že jsme měli téměř přetížené servery,“ s úsměvem dodává Michal Menšík. Návštěvnost stránek v sekci dovolená se v době největšího zájmu uživatelů ztrojnásobila a takto vydržela bezmála pět týdnů.

O portálu Slevín.cz
Slevín.cz působí na trhu od září 2010 a je agregátorem nabídek všech poskytovatelů hromadných slev, jako je např. Zapakatel, Slevomat, Hyperslevy a dalších cca 150 slevových portálů. Jeho největší předností je přehledný design a možnost třídění a filtrování všech slev díky ručně upravovaným zkráceným popiskům. Slevín v současnosti obsazuje pozici č. 2 s denní návštěvností 20.000 – 30.000 uživatelů.

O portálu PayLo
PayLo.cz je affiliate systém zastřešující nejvýznamnější agregátory hromadných slev, který denně přivede více než 100.000 návštěvníků – potenciálních zákazníků. Jedná se o systém s předplaceným kreditem a aukcí o jednotlivé pozice ve výpisech slev na zapojených agregátorech.