Praha, 30. listopadu 2021 – Společnost Unilever se i v tomto roce zapojila do iniciativy Giving Tuesday. Charitativním organizacím darovala téměř 30 000 kusů drogistického zboží a 3 500 kartonů zmrzlin v celkové hodnotě více než 1 100 000 Kč.
„Jsem ráda, že jsme se letos již potřetí zapojili do celosvětové iniciativy Giving Tuesday a mohli jsme podpořit české charitativní organizace v podobě darování drogerie a zmrzlin našich značek. Vzhledem k aktuální pandemické situaci se do aktivit nemohli zapojit i naši zaměstnanci, tak jako tomu bylo v předchozích letech,“ uvádí Lucie Kotalová, vedoucí komunikace společnosti Unilever v České republice a na Slovensku. U příležitosti letošního Giving Tuesday rozdělil Unilever své výrobky mezi čtyři charitativních organizací.
Klokánek, projekt Fondu ohrožených dětí, jehož cílem je nabídnout dětem namísto ústavní výchovy přechodnou rodinnou péči, obdržel 3 617 kusů drogerie. „Kosmetika a drogerie bude využita pro všech 15 zařízení Fondu ohrožených dětí Klokánek, v celé České republice. Jedná se u nás o velmi podstatný věcný dar, protože tímto naše zařízení ušetří nemalé finance, které může následně využít třeba na zážitky pro děti v našich zařízeních. Klokánek funguje jako rodina, kdy na každém z našich bytů, nyní jich máme celkem 236, je vždy teta nebo strýc, kteří pečují o maximálně 4 děti. Každý byt potřebuje to, co běžná domácnost a na drogerii se vynakládají značné finanční prostředky. Proto firmě Unilever patří velké díky,“ uvádí Hanka Kupková, předsedkyně Fondu ohrožených dětí, pod který spadá i Klokánek.
Více než 4 000 kusů drogerie získal Nadační fond Veroniky Kašákové, jenž pomáhá mladým lidem z dětských domovů na cestě do reálného života. „Rádi bychom poděkovali společnosti Unilever za materiální dar v podobě čisticích prostředků a kosmetiky, který je v současnou chvíli v dětských domovech a dalších zařízeních více než potřebný. Díky této podpoře mohou zařízení ušetřené finanční prostředky využít ve prospěch dětí a také tam, kde je potřebují,“ uvedla k daru Eva Juščáková z Nadačního fondu Veroniky Kašákové.
Více než dva kamiony s 68 paletami zboží obdržela Potravinová banka. Kromě 19 652 kusů drogerie obdržela i 3 500 kartonů zmrzliny v hodnotě asi 528 000 korun. „Současná doba je náročná zejména pro mladé rodiny a pro samoživitele. Často zůstávají s dětmi doma nebo v karanténě, a to má samozřejmě vliv na jejich už tak napjaté rodinné rozpočty. Z této cílové skupiny nám v posledním roce bohužel přibylo hodně odběratelů. Velmi jim pomáhá, když jim k potravinové pomoci můžeme přidat i třeba úklidové prostředky nebo prášek na praní. Těchto produktů ale není v potravinových bankách mnoho. Pokud je nezískáme od producentů nebo ve sbírkách sháníme je jen velmi těžko. Proto nám velmi pomáhá materiální pomoc, kterou pravidelně dostáváme od Unileveru,“ uvádí Veronika Láchová, ředitelka organizace Potravinová banka.
Poslední obdarovanou organizací jsou Dobré víly, které pomáhají dětem ze šesti dětských domovů. Ty pravidelně navštěvují a pořádají pro ně volnočasové aktivity. „Dobré víly dávají dětem především svůj čas a pozornost. Někdy ale i konkrétní materiální pomoc, může posloužit jako velká podpora pro dětské domovy. Zásluhou opakované spolupráce s firmou Unilever, můžeme společně domovům ulehčit také v rozpočtu. Čtyři palety potřebné drogerie rozdělíme mezi naše spolupracující dětské domovy ve středních Čechách i na Moravě. Díky tomu za ušetřené peníze si mohou vychovatelé s dětmi uspořádat piknik či kulturní akci nebo jet na výlet,“ uvedla Angelika Nevěřilová, zakladatelka organizace Dobrá víla.
Seznam obdarovaných společností Unilever v rámci projektu Giving Tuesday:
Organizace | Dar | Hodnota |
Fond ohrožených dětí Klokánek | 3 617 kusů drogerie | 79 638 korun |
Dobré víly | 2 410 kusů drogerie | 43 245 korun |
Nadační fond Veroniky Kašákové | 4 013 kusů drogerie | 75 224 korun |
Potravinová banka | 19 652 kusů drogerie3 500 kartonů zmrzliny | 939 262 korun |
O společnosti Unilever
Unilever je jedním z předních světových dodavatelů produktů osobní péče a krásy, péče o domácnost, potravin a zmrzlin, s prodejem ve více než 190 zemích a produkty používanými 2,5 miliardami lidí každý den. Zaměstnává 149 000 lidí a v roce 2020 dosáhl obratu 50,7 miliard eur. V domácnostech po celém světě najdete přibližně 400 značek, včetně ikonických světových značek jako Dove, TRESemmé, Rexona, Axe, Hellmann’s, Knorr, Magnum, Domestos, Savo a Surf, a dalších značek jako Love Beauty & Planet, Seventh Generation či The Vegetarian Butcher.
Vizí společnosti je být světovým lídrem v oblasti udržitelného podnikání. Obchodní model s posláním ve svém srdci nejen stojí za kontinuálním růstem, ale i relevancí společnosti do budoucna. Má dlouhou tradici v progresivním a odpovědném podnikání, a to od dob jejího zakladatele Williama Levera, který před více než 100 lety uvedl na trh první značku s posláním – mýdlo Sunlight.
Unilever Compass, strategie udržitelnosti společnosti Unilever, je nastavena tak, aby pomáhala pohánět vynikající výkon a řídit udržitelný a odpovědný růst. Zaměřuje se na aktuální výzvy dnešní doby, a to především v oblasti sociální a enviromentální.
I když máme před sebou ještě mnoho výzev, Unilever je hrdý na to, že byl v roce 2020 uznán jako lídr odvětví v indexu udržitelnosti Dow Jones a již desátý rok po sobě – jako nejlépe hodnocená společnost v průzkumu GlobeScan / SustainAbility Sustainability Leaders 2020.
Unilever byl založen v roce 1930 a svou českou pobočku zřídil v roce 1991. Unilever ČR, spol. s r. o., s hlavním sídlem v Praze, je součástí regionu Východní Evropa (EE) spolu s dalšími devatenácti pobočkami. Unilever v Česku zaměstnává kolem 330 zaměstnanců.