Opět se spojila šikovnost a kreativita. Z Obchůdků s Albertem si děti z domovů odnáší výtěžek přes 126 tisíc korun

Letošní Obchůdky s Albertem byly netradiční. Místo plánovaných stánků před obchody se kvůli pandemické situaci ze dne na den přesunuly do online prostředí. I přesto, že se děti nemohly osobně potkat se zákazníky, získaly šikovnosti a kreativitou, které vložily do výroby dárků a dekorací, výtěžek ve výši přes 126 tisíc korun. Díky projektu Nadačního fondu Albert si osvojují základy finanční gramotnosti a připravují se na vstup do dospělého života. 

Do desátého ročníků Obchůdků s Albertem se zapojilo 22 dětských domovů a neziskových organizací z celého Česka. „Obchůdky byly letos opět úplně jiné, než jsme bývali zvyklí. Původní plán stánků před obchody vzal bohužel na poslední chvíli za své a rychle jsme řešili přesun na e-shop. Děkuji dětským domovům i organizacím za pochopení celé situace a flexibilitu. Jsem moc ráda, že i přes okolnosti jsou děti a také zákazníci spokojeni. Všem patří velké poděkování,“ popisuje průběh Alena Paldusová, manažerka Nadačního fondu Albert. 

Zájem o nákup výrobků online organizace mile překvapil. Rychlost, s jakou se výrobky prodaly, mě překvapila. Ani jsem nečekala takový úspěch. Nejlépe šly na odbyt drobné a levnější výrobky. Nejvíc jsme prodali drátkových zápichů a ozdob k zavěšení. Rychle mizely také věnce a dětské polštářky. Za výtěžek si koupíme válcovací stolici do keramické dílny a doplňky na výrobu keramiky,“ popisuje Alena Ambrožová, vychovatelka z tršického střediska výchovné péče.

Organizace a děti rozhodnou na co výtěžek použijí

Celý výtěžek z prodeje putuje přímo do organizací, které s ním naloží podle vlastního uvážení. „Z počátku si děti za vydělané peníze kupovaly převážně jen „dobrůtky“, ale systematickou prací se nám podařilo je „naladit“, aby si šetřily na něco trvalejšího. Kluci se tak těší, že si objednají značkový míč na fotbal nebo basket. Dívky májí už vybrané povlečení nebo osušky s oblíbenými pohádkovými postavami. Takto přirozeně je učíme finanční gramotnosti,“ vysvětluje Katka Hadová, vychovatelka z nymburského domova.

Děti z uherskohradišťského domova zase doufají, že se letos konečně vydají do hor, učit se lyžovat. „Vzhledem k současnému vývoji epidemiologické situace všichni doufáme a neztrácíme naději, že se v lednu 2022 povede uskutečnit přání dětí, které nešlo realizovat, lyžařský pobyt na horách. Jako náhradu si děti vybraly nákup zabudované trampolíny a permanentky do místního aquaparku,“ popisuje vychovatelka Marcela Zámečníková.

O Albertu

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 30 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana 6. června 1991 v Jihlavě.
  • Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará téměř 20 000 zaměstnanců.
  • Činnost obchodů Albert oceňují i odborníci. V roce 2019 získala společnost Albert cenu Odpovědný zahraniční investor, kterou uděluje vláda za aktivitu v oblasti společenské odpovědnosti, zlepšování životního prostředí a podporu regionů a dobrovolnictví.
  • Albert neustále pracuje na modernizaci prodejen a zkvalitňování služeb. Od roku 2017 prošla rekonstrukcí a modernizací již více než polovina prodejen Albert v Česku.  
  • Nadační fond Albert založil Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
  • Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi