PRAHA, 19. května 2022 – Mistrovství světa v rallye letos vstoupilo do své 50 sezóny. Půlstoletí drsných závodů, legendárních pilotů i vozů a technických inovací oslavuje limitovanou edicí uměleckých plakátů i česká společnost Automobilist, která je oficiálním dodavatelem seriálu a provozuje i WRC Print Store.
Nové umělecký plakát, který stejně jako ostatní díla Automobilist vznikl díky špičkové počítačové grafice a 3D modelování, zachycuje momentky ze všech 50 ročníků Mistrovství světa rallye. A to včetně toho letošního, který začal v lednu vítězstvím legendárního Sebastiana Loeba v Monte Carlu. Tedy tam, kde v roce 1973 seriál odstartoval.
„Během půlstoletí prodělala soutěžní auta pro rallye mezi ostatními vozy v motoristickém sportu pravděpodobně nejradikálnější změny. Náš plakát zachycuje vývoj, který šel od klasiky jako Lancia Stratos až po moderní hybridní vozy Rally1, s nimiž se jezdí od letoška,“ říká Jan Rambousek, kreativní ředitel Automobilist a autor uměleckého plakátu. K dostání je pouze 500 kusů.
Automobilist již od roku 2020 provozuje WRC Print Store, e-shop s tištěnými produkty licencovanými WRC. Zde jsou k nalezení díla zachycující vozy z celé padesátileté historie seriálu. Nedávno třeba společnost představila limitovanou edici plakátů k 75. narozeninám fenomenálního německého pilota Waltera Röhrla. K dostání byly i kusy s podpisem dvojnásobného mistra světa.
„Oficiální spolupráce s WRC si velice vážíme a jsme pyšní na to, že můžeme s tak zavedenou značkou oslavit její velké výročí. Silné příběhy jezdců a jejich vozů, které se postavily všem překážkám, druhům podnebí, povrchům a tratím, jsou pro nás velkým zdrojem inspirace,“ dodává Pavel Turek, partner a spoluzakladatel Automobilist.
O Automobilist
Společnost Automobilist svými uměleckými díly probouzí k životu a v bezkonkurenčním rozlišení zachycuje významné okamžiky z historie i současnosti motoristického sportu. Díla jsou dostupná jak v tištěné verzi, tak jako tzv. NFT, tedy sběratelské tokeny obchodovatelné kryptoměnami. Vizí je v blízké budoucnosti poskytnout globální komunitě unikátní zážitky ze světa motorsportu a online her nebo digitálně-fyzické zážitky, které zprostředkuje systém Web3.
Většina děl vzniká díky oficiálním partnerstvím, třeba s Formulí 1, MS v rallye (WRC), ACO 24H Le Mans a s automobilovými značkami, k nimž patří Mercedes, Aston Martin, McLaren nebo Maserati. Automobilist provozuje oficiální Print Store pro seriál F1®, vytrvalostní závod 24H Le Mans a WRC. V roce 2021 společnost prodala 31 000 digitálních a fyzických produktů na 75 trzích světa. V únoru 2022 otevřela v obchodním centru Palladium Praha svůj první kamenný obchod v Česku.
Více o Automobilist najdete na oficiálním webu a Instagramu.