Praha, Česká republika – Signify (Euronext: LIGHT), světový lídr v oblasti osvětlení, přináší systém propojeného osvětlení Interact Retail, který umožňuje zákazníkům zažít budoucnost nakupování. Prodejcům maximálně zjednodušuje údržbu a provoz osvětlení, a zároveň pomáhá výrazně snižovat náklady na energie, a to díky analytickým funkcím, které mohou pomoci s optimalizací jeho provozu. Díky správě scén pak systém Interact Retail dokáže také zvýšit atraktivitu prodejny a jejích částí pomocí dynamického osvětlení, které může upozornit například na speciální nabídky nebo přizpůsobit prostor konkrétním cílovým skupinám.
Jak na chytrou prodejnu
Základem tzv. chytré prodejny je zjednodušení správy a údržby osvětlení spojené se snížením nákladů na energie. Systém Interact Retail umožňuje díky jedinému ovládacímu panelu vzdáleně spravovat a monitorovat systém v jedné prodejně, nebo i v celém řetězci, optimalizovat jejich provoz, a díky analytickým funkcím pomáhá snižovat náklady na energie a plánovat údržbu.
Moderní a chytrá prodejna se však nevyznačuje jen jednoduchou správou a nízkými provozními náklady, ale i atraktivitou pro samotné nakupující. Na tu má kvalitní osvětlení zásadní vliv – lze díky němu například upozornit na speciální nabídky a akce, pomocí osvětlení zaujmout potenciálního zákazníka, aby vstoupil do prodejny, anebo představit nabídku atraktivním způsobem – např. díky podání a kombinací barev.
Prodejci přitom mají někdy ve zvyku podcenit způsob nasvícení jednotlivých druhů vystaveného zboží. „Jiná barva (teplota chromatičnosti) světla je vhodná například na ovoce, zeleninu, sýry nebo masné výrobky. Někteří provozovatelé se snaží ušetřit tím, že si nenajmou na návrh osvětlení profesionála, a pak se můžeme setkat s takovými kuriozitami, jako je například užití svítidel se speciálním spektrem pro nasvětlování masa, které zdůrazňuje čerstvost masa částečným zvýrazněním červené barvy, pro osvětlení celého řeznictví včetně zákazníků a obsluhy. Orientace v dnešní nabídce LED spekter vyžaduje odbornou znalost. Nevhodnou volbou kvalitativních parametrů světla lze znehodnotit i vysoce kvalitní zboží nebo prostor,“ říká Jakub Wittich, Sales Application Specialist ze společnosti Signify.
Součástí systému Interact Retail může být i indoorová navigace – jedná se o mimořádně přesnou navigaci uvnitř budov, která je podporovaná technologií integrovanou do LED svítidel. Nakupující tak mohou získávat aktuální informace o právě probíhajících akcích nebo doporučení nejvhodnější nákupní trasy svého nákupu přímo do svého mobilního telefonu, a to prostřednictvím aplikace prodejny. Systém indoorové navigace je založen na technologii VLC, kterou jsou LED svítidla vybaveny. Každý interiér tak získá svůj systém osvětlení, což znamená, že pro implementaci navigace není třeba žádná nová infrastruktura, speciální instalace nebo přístroje, pouze „Interact Ready“ svítidla.
O společnosti Signify
Signify (Euronext: LIGHT) je celosvětově vedoucí firmou v oblasti světelných produktů jak pro profesionály, tak pro koncové zákazníky a osvětlení v rámci internetu věcí. Produkty značky Philips a systém propojeného osvětlení a datových služeb Interact vytvářejí obchodní hodnotu a pomáhají k přeměně života v domácnostech, budovách i na veřejných prostranstvích. Firma, která v roce 2021 dosáhla tržeb ve výši 6,9 miliard EUR a zaměstnává přibližně 37.000 zaměstnanců ve více než 70 zemích světa, se snaží odhalit mimořádný potenciál světla, který dokáže změnit svět. V roce 2020 společnost Signify dosáhla uhlíkové neutrality, od svého vstupu na burzu je již čtyři roky po sobě v indexu Dow Jones Sustainability a byla oceněna jako Industry Leader v roce 2017, 2018 a 2019. Novinky týkající se společnosti Signify najdete v Newsroomu, na Twitteru, LinkedInu a na Instagramu. Informace pro investory jsou na webové stránce Investor Relations.