Oblečení na internetu zažívá boom, Češi ho na internetu kupují nejčastěji

Prodej módy přes internet vzkvétá. Více než 40 % Čechů nakupuje na internetu nejčastěji oblečení. Teprve za tím se umístily hračky, bílá technika nebo produkty z kategorie Kosmetika a zdraví. Vyplývá to z průzkumu nákupního rádce Heureka.cz, který provedl ve spolupráci s výzkumnou agenturou NMS Market Research mezi téměř 6 000 internetovými uživateli v Česku. (TZ)

Obliba nákupu oblečení přes internet se s každým rokem zvyšuje. „Ještě před třemi lety uvádělo módu jako nejčastější položku na internetu 36 % lidí, v loňském roce už to bylo 43 %,“ říká Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz a dodává: „Móda je nejdynamičtěji rostoucí segment v rámci ecommerce. Očekáváme, že zájem lidí o nákup oblečení online nadále poroste.“

Při nakupování módy přes internet se však nejedná pouze o výsadu žen. „Oblečení, doplňky nebo obuv nakoupilo na internetu 57 % žen a téměř celá třetina mužů. U žen bylo oblečení nejčastěji nakoupenou položkou, muži nakupovali více jen mobilní telefony,“ říká Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research a dodává: „Z výsledků vyplývá, že se zboží rozdělilo na mužské a ženské. Toto rozdělení kopíruje nákupy mužů a žen v kamenných obchodech.“

Oblečení je dlouhodobě oblíbené také na obchodním portálu Aukro.cz. „Lidé nakupují online nejen oblečení, ale také doplňky nebo obuv. V sortimentu vede dámská móda, kterou podle výzkumu nakupuje 77 % našich zákazníků,“ potvrzuje Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz. „Lidé na internetu oceňují široký výběr, a to včetně značek, které v České republice nemají zastoupení v maloobchodní síti. Navíc ceny oblečení na internetu mohou být i o několik desítek procent nižší než v kamenných prodejnách,“ doplňuje Papežová.

S rostoucím počtem uživatelů mobilních zařízení roste také zájem o výběr zboží prostřednictvím mobilních telefonů a tabletů, a to včetně segmentu móda. „Přístupy z mobilních zařízení již přesáhly hranici 8 % a jejich počet stále stoupá. I proto jsme speciálně pro segment módy vyvinuli aplikaci “Heureka móda” pro iPady. Tato aplikace svým podáním nemá obdoby v Čechách ani v zahraničí,“ říká Kamil Demuth a pokračuje: „V rámci aplikace uživatelé vybírají zboží ze stovek internetových obchodů v uživatelsky příjemném prostředí. Aplikace klade důraz na obrázky produktů, které jsou při výběru módy zásadní.“ Uživatelé iPadů si aplikaci mohou stáhnout na AppStore nebo přes iTunes na: http://tinyurl.com/cupwa8z.

Lidé mohou v e-shopech oblečení a obuv nakupovat bez obav z toho, že by jim zboží nemuselo sedět. Pokud jim vybrané zboží nepadne, mají totiž možnost je ve 14denní lhůtě bez udání důvodu vrátit.

Jaké zboží či služby jste v průběhu minulého roku přes internet nakoupil/a? (Češi aktivní na internetu)

Celá ČR

Muži

Ženy

Oblečení, doplňky, obuv

43 %

29 %

57 %

Dětské zboží a hračky

29 %

18 %

40 %

Bílá technika

28 %

29 %

27 %

Krása a zdraví

27 %

14%

39 %

Knihy

26 %

18 %

33 %

Mobilní telefony a PDA

24 %

31 %

18 %

Dům a zahrada

24 %

26 %

22 %

Sportovní vybavení

22 %

25 %

20 %

Lístky na koncerty, vstupenky do kin

21 %

17 %

25 %

Dovolená

21 %

25 %

20 %

O webu Heureka.cz:

Nezávislý nákupní rádce Heureka.cz patří do rodiny webů společnosti Allegro Group CZ. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a jeho návštěvnost se pohybuje kolem 2 662 925# RU měsíčně. Na jednom místě porovnává výrobky z více než 25 000 internetových obchodů. Na webu Heureka.cz naleznou nakupující recenze produktů a e-shopů, zkušenosti a hodnocení ostatních uživatelů. Heureka.cz pořádá ankety Shop roku, ve které na základě zkušeností nakupujících oceňuje nejspolehlivější e-shopy, a Produkt roku, ve které vybírá nejpopulárnější produkty roku dle zájmu uživatelů. Dále provozuje projekt Ověřeno.heureka.cz, který zajišťuje nezávislé hodnocení obchodů pouze od reálných zákazníků a tím dává nakupujícím informaci o tom, jak kvalitní jsou služby daného obchodu.

O společnosti NMS Market Research:

NMS Market Research je výzkumná agentura, která pomáhá největším hráčům na trhu již od roku 1998 zlepšovat zákaznický servis, nabízet lepší produkty a získávat nové zákazníky. Pomocí chytrých řešení v oblasti marketingového výzkumu (jako je mystery shopping, store checks a průzkumu zákazníků) pomáháme našim klientům lépe rozumět svým zákazníkům a proměnit toto porozumění ve správná obchodní rozhodnutí. Kromě pražské centrály má NMS Market Research pobočku na Slovensku, odkud řídí výzkumy probíhající po celé Slovenské republice. NMS Market Research je členem výběrového sdružení agentur působících v oblasti výzkumu trhu SIMAR, MSPA a prostřednictvím svých zástupců i členem mezinárodní organizace ESOMAR.

O společnosti Aukro:

Společnost Allegro Group CZ provozuje největší obchodní portál na českém internetu. Aukro.cz zahájilo svou činnost v roce 2003 a své služby orientuje jak na nejširší veřejnost, tak i na profesionální obchodníky a firmy. Komunitu Aukro.cz tvoří v současnosti přes 2,7 miliony registrovaných uživatelů. K prioritám vývoje služeb Aukro.cz patří bezpečnost, rychlost a jednoduchost obchodování. Od svých počátků je Aukro.cz součástí polské skupiny Allegro, která provozuje stejnojmennou online obchodní platformu – Allegro.pl. O úspěchu skupiny v oblasti e-commerce svědčí spuštění a provoz sesterských aukčních servisů v celkem 11 zemích střední a Východní Evropy (Polsku, Bulharsku, Maďarsku, Rusku, Rumunsku, Slovensku, Srbsku, Bělorusku, Kazachstánu a na Ukrajině). Více informací na www.aukro.cz/