Češi šetří především na oblečení pro děti, za vybavení domu a zahrady si ale rádi připlatí

Nejčastěji lidé šetří na dětském oblečení, knihách, časopisech a filmech. Právě v těchto segmentech je podíl prodaného zboží z druhé ruky největší. Naopak za vybavení pro dům a zahradu, šperky, hodinky nebo kosmetiku si Češi rádi připlatí, v kategoriích s tímto sortimentem je více než 80 % zboží, které se prodá, nové. Ceny nového zboží jsou přitom v některých kategoriích více než třikrát vyšší než ceny použitého zboží. Vyplývá to z dat obchodního portálu Aukro.cz (TZ)

„Nové zboží je nejtypičtější v kategoriích kosmetiky, šperků a hodinek, kde je nového dokonce přes 95 % prodaného sortimentu,“ říká Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz a dodává: „Obliba nového zboží je vidět také v rámci vybavení pro dům a zahradu. Podíl prodaného nového zboží se meziročně zvýšil u vybavení na zahradu, nábytku nebo potřeb pro domácí mazlíčky.“

Naopak, nejméně nového zboží prodají obchodníci prostřednictvím Aukra v sekci knih, časopisů, filmů a také v sekci s dětským zbožím. V kategoriích pro děti tvoří použité zboží více než dvě třetiny prodaného zboží, u knih a časopisů je z druhé ruky prodaných více než 80 % sortimentu. „Nákup dětského zboží z druhé ruky – zejména oblečení a kočárků – je na internetu fenomén. Je to způsob, jak peníze ušetřit, a v případě nabídnutí obnošeného oblečení i nějaké peníze vydělat,“ vysvětluje Michaela Papežová.

Oblibě nákupu bazarového zboží nahrává také rozdíl v cenách. V některých kategoriích je rozdíl mezi cenami nového a použitého zboží v řádech stovek procent. „Nejvíce se nákup použitého zboží vyplatí u dětských hraček nebo překvapivě u stolních počítačů, kde je rozdíl ceny nových a použitých produktů více než trojnásobný,“ upřesňuje Michaela Papežová. Více než polovinu ceny ušetříte při bazarovém nákupu v segmentu pánského oblečení, zdravotní obuvi, dámského oblečení nebo pánských bot.

 

Nejvíce peněz za nové zboží utratili zákazníci za vybavení dům a zahradu nebo oblečení a doplňky, za použité zboží nechávali největší sumy v segmentu počítačů a her či elektra.

Podíl prodaného nového a použitého zboží

Kategorie

NOVÉ

POUŽITÉ

Knihy a Časopisy

17%

83%

Hudba a Film

31%

69%

Děti

33%

67%

Podnikání a Průmysl

79%

21%

Dům a Zahrada

85%

15%

Šperky a Hodinky

94%

6%

Kosmetika a Parfémy

95%

5%

O společnosti Aukro

Největší obchodní portál Aukro.cz provozuje společnost Allegro Group CZ. Aukro.cz zahájilo svou činnost v roce 2003 a své služby orientuje jak na nejširší veřejnost, tak i na profesionální obchodníky a firmy. Komunitu Aukro.cz tvoří v současnosti 2,5 miliony registrovaných uživatelů. K prioritám vývoje služeb Aukro.cz patří bezpečnost, rychlost a jednoduchost obchodování. Od svých počátků je Aukro.cz součástí polské skupiny Allegro, která provozuje stejnojmennou online obchodní platformu – Allegro.pl. O úspěchu skupiny v oblasti e-commerce svědčí spuštění a provoz sesterských aukčních servisů v celkem 11 zemích střední a Východní Evropy (Polsku, Bulharsku, Maďarsku, Rusku, Rumunsku, Slovensku, Srbsku, Bělorusku, Kazachstánu a na Ukrajině). Více informací na www.aukro.cz.