Nejčastěji lidé šetří na dětském oblečení, knihách, časopisech a filmech. Právě v těchto segmentech je podíl prodaného zboží z druhé ruky největší. Naopak za vybavení pro dům a zahradu, šperky, hodinky nebo kosmetiku si Češi rádi připlatí, v kategoriích s tímto sortimentem je více než 80 % zboží, které se prodá, nové. Ceny nového zboží jsou přitom v některých kategoriích více než třikrát vyšší než ceny použitého zboží. Vyplývá to z dat obchodního portálu Aukro.cz (TZ)
„Nové zboží je nejtypičtější v kategoriích kosmetiky, šperků a hodinek, kde je nového dokonce přes 95 % prodaného sortimentu,“ říká Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz a dodává: „Obliba nového zboží je vidět také v rámci vybavení pro dům a zahradu. Podíl prodaného nového zboží se meziročně zvýšil u vybavení na zahradu, nábytku nebo potřeb pro domácí mazlíčky.“
Naopak, nejméně nového zboží prodají obchodníci prostřednictvím Aukra v sekci knih, časopisů, filmů a také v sekci s dětským zbožím. V kategoriích pro děti tvoří použité zboží více než dvě třetiny prodaného zboží, u knih a časopisů je z druhé ruky prodaných více než 80 % sortimentu. „Nákup dětského zboží z druhé ruky – zejména oblečení a kočárků – je na internetu fenomén. Je to způsob, jak peníze ušetřit, a v případě nabídnutí obnošeného oblečení i nějaké peníze vydělat,“ vysvětluje Michaela Papežová.
Oblibě nákupu bazarového zboží nahrává také rozdíl v cenách. V některých kategoriích je rozdíl mezi cenami nového a použitého zboží v řádech stovek procent. „Nejvíce se nákup použitého zboží vyplatí u dětských hraček nebo překvapivě u stolních počítačů, kde je rozdíl ceny nových a použitých produktů více než trojnásobný,“ upřesňuje Michaela Papežová. Více než polovinu ceny ušetříte při bazarovém nákupu v segmentu pánského oblečení, zdravotní obuvi, dámského oblečení nebo pánských bot.
Nejvíce peněz za nové zboží utratili zákazníci za vybavení dům a zahradu nebo oblečení a doplňky, za použité zboží nechávali největší sumy v segmentu počítačů a her či elektra.
Podíl prodaného nového a použitého zboží |
||
Kategorie |
NOVÉ |
POUŽITÉ |
Knihy a Časopisy |
17% |
83% |
Hudba a Film |
31% |
69% |
Děti |
33% |
67% |
Podnikání a Průmysl |
79% |
21% |
Dům a Zahrada |
85% |
15% |
Šperky a Hodinky |
94% |
6% |
Kosmetika a Parfémy |
95% |
5% |
O společnosti Aukro
Největší obchodní portál Aukro.cz provozuje společnost Allegro Group CZ. Aukro.cz zahájilo svou činnost v roce 2003 a své služby orientuje jak na nejširší veřejnost, tak i na profesionální obchodníky a firmy. Komunitu Aukro.cz tvoří v současnosti 2,5 miliony registrovaných uživatelů. K prioritám vývoje služeb Aukro.cz patří bezpečnost, rychlost a jednoduchost obchodování. Od svých počátků je Aukro.cz součástí polské skupiny Allegro, která provozuje stejnojmennou online obchodní platformu – Allegro.pl. O úspěchu skupiny v oblasti e-commerce svědčí spuštění a provoz sesterských aukčních servisů v celkem 11 zemích střední a Východní Evropy (Polsku, Bulharsku, Maďarsku, Rusku, Rumunsku, Slovensku, Srbsku, Bělorusku, Kazachstánu a na Ukrajině). Více informací na www.aukro.cz.