Slovenský biotechnologický startup DNA ERA, expert a lídr na poli analýzy DNA a rekreačního genetického testování, oznamuje expanzi do Polska. Nově svým klientům navíc nabídne i možnost ještě lépe poznat sebe sama – své DNA testy totiž rozšiřuje i o balíček Mental Health a spolupracuje s platformou ksebe.sk. Společnost tak v roce 2023 i nadále stabilně roste a rozvíjí se.
Od května 2023 bude služba dostupná pro polské zákazníky v lokální jazykové mutaci. V rámci necelých dvou let se tak jedná již o druhou expanzi DNA ERA. Polský trh bude z pozice Generální ředitelky spravovat Karolína Dabrowská, která má za sebou četné zkušenosti jak z polského, tak ze zahraničního trhu. Působila například ve firmách Booking.com, kde zastávala funkci Senior Account Manager, či HB Reavis (HubHub), jako Team Lead & Business Development Manager. Vývoj firmy byl podpořen i skrze kampaň na investiční platformě Crowdberry, díky které firma vybrala cílovou částku ve výši 24,6 milionů Kč.
“Vstup na polský trh je pro nás velkou výzvou. Jsem velmi ráda, že místní expanzi a budoucí tým vede tak zkušená manažerka, jakou je Karolína, která k nám nastoupila již koncem loňského roku. Čeká nás spousta práce, ale jsme odhodláni posouvat naši nabídku produktů a služeb i za hranice České republiky a Slovenska.”, říká Michaela Šišková, CEO DNA ERA.
Investice vně i dovnitř
Částka od Crowdberry však byla alokována i na expanzi v rámci produktového portfolia firmy. Noví i stávající zákazníci DNA ERA tak nyní mohou získat informace o svých predispozicích týkající se duševního a neurologického zdraví. DNA ERA své analýzy totiž rozšiřuje o balíček s názvem Mental Health, který obsahuje 12 genetických predispozic, jako například sklon k depresím, migrénám či rozvoji epilepsie nebo závislosti na alkoholu. V rámci tohoto rozšíření DNA ERA navíc spolupracuje se slovenským projektem ksebe.sk. – platformou, jejímž prostřednictvím je možné objednat se na terapii. Každý zákazník, který si zakoupí balíček Mental Health tak obdrží slevový kód na první sezení. Cílem této spolupráce je povzbudit zákazníky, aby se nebáli vyhledat odbornou pomoc, a bořit stereotypy o tom, že vyhledat psychologa v jakékoli obtížné životní situaci je zahanbující.
Růst a plnění závazků
Nejedná se však o první spolupráci, kterou DNA ERA navázala. V roce 2020 pilotovala partnerství s firmou MultiSport na slovenském trhu a v roce 2022 jej rozšířila i na trh český. DNA ERA tímto i nadále plní závazky, které si dala v rámci tří pilířů. Patří mezi ně právě poskytování nejen samotné analýzy, ale také doporučení ohledně možných preventivních kroků, závazek k zajištění bezpečnosti a anonymity všech zákazníků a nakonec i práce s rapidně se vyvíjejícími poznatky na poli DNA.
Od svého vzniku firma uvedla hned dvě nové varianty testů, a to DNA Beauty, který zákazníkům umožní zjistit více o svých genetických předpokladech pro tvorbu vrásek, křečových žil či ke vzniku alopecie, a DNA Entry. Ten nabízí analýzu 30 genetických předpokladů, které by měl znát každý. Patří mezi ně například riziko vzniku melanomu a predispozice spojené s rozvojem diabetu II. typu či laktózovou intolerancí. Tyto varianty jsou navíc vytvořeny tak, že je v nich možné další analýzy predispozic časem dokoupit bez nutnosti test opakovat. Společnost dále doplnila výsledky všech stávajících zákazníků o predispozici k vnímání sladké chuti a rozšířila sportovní sekci o službu Porovnávač. Zde jim umožnila srovnání se známými sportovci, jako je Paulína Fialková, Peter Velits či Matej Tóth.
O DNA ERA:
Biotechnologická společnost DNA ERA byla založena v roce 2018 na Slovensku v reakci na stále více oblíbený trend získávání informací z testů DNA v USA. Michaela Šišková, CEO DNA ERA, společně se svým týmem vytvořila 4 varianty DNA testu. “Lifestyle” varianta se zaměřuje na stravu, prevenci zranění nebo identifikaci sportovních predispozic. Verze “Health” poté zkoumá zdravotní rizika, reakce na léčiva nebo status přenašeče v rámci plánovaného rodičovství. V produktovém portfoliu lze najít také možnost “Complex”, která oba směry kombinuje. V roce 2022 pak společnost nabídku rozšířila i o “DNA Beauty test” analyzující sklony k téměř 30 různým onemocněním či jiným aspektům týkajícím se vzhledu a zdraví a “DNA Entry test” obsahující rozbor 30 genetických předpokladů, které by měl znát každý. V roce 2023 pak oznámila expanzi do Polska. Hlavním cílem testu od DNA ERA je poznání vlastních predispozic, prevence a možnost pozitivně ovlivnit vlastní zdraví na základě informací a doporučení, jež zákazník získá.
Více informací najdete na www.dnaera.com/cs