Obezita dětí narůstá a společně s tím i potřeba vzdělávání v oblasti výživy a zdraví. O správném jídelníčku dětí a mládeže se mluvilo i v rámci programu Zlín film festivalu. Proběhl tam v pořadí 9. letošní akreditovaný seminář programu Zdravé 5.
Účastníci získali aktuální poznatky z oblasti správné výživy, výchovy ke zdraví a zdravotní gramotnosti. Odnesli si sérii materiálů pro práci s dětmi a naučili se je využívat, aby mohli poznatky šířit dál. Semináře, který má akreditaci MŠMT, se za pět let zúčastnilo přes 1 200 pedagogů. Díky nim se informace o zdravé stravě dostaly hravou a zábavnou formou k více než 40 000 dětí.
„Výuka a šíření povědomí o zdravém stravování a správném životním stylu se s nárůstem obezity u dětí stává stále zásadnější. Jsme rádi, že jsme mohli náš seminář odpřednášet na tak prestižní akci, jako je Zlín film festival. Zájem překračující kapacitu je důkazem, že důležitost této problematiky narůstá,“ vysvětluje Alena Paldusová, manažerka projektu Zdravá 5.
Na semináři účastníci oceňují metodické pomůcky a kompletní didaktiku pro práci s dětmi, kterou si po skončení odnáší. Navíc si práci s pomůckami také vyzkouší. Velkou oblibu si získal blok od RNDr. Pavla Suchánka na téma výživy dětí nebo část PaeDr. Lenky Kubrichtové, která hovoří o výchově ke zdraví.
O Albertu a Nadačním fondu Albert
- Obchody Albert působí na českém trhu více než 31 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana 6. června 1991 v Jihlavě.
- Síť prodejen Albert má více než 330 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji. Ve velkých moravských městech obchodník nabízí také online službu Albert domů zdarma.
- Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 20 000 zaměstnanců.
- Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
- Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi.
- Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána.
- V roce 2021 Albert získal certifikát TOP Odpovědná velká firma, Nadační fond Albert patří podle
- mezi TOP 25 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků.
- V roce 2019 vláda v čele s premiérem ocenila Albert cenou Odpovědného zahraničního investora za mimořádný přínos v podpoře rozvoje regionů.
- Mottem Albert je „Stojí za to jíst lépe“. Jako odpovědný obchodní má jasně stanované cíle a konkrétní kroky, které dělá pro budoucnost, zdraví i přírodu. Mezi základní pilíře ESG strategie „Zdravě a udržitelně“ patří neplýtvání potravinami, široká nabídka prokazatelně zdravých potravin či podpora komunit.
- Albert vydal první report o udržitelnosti za rok 2021, který přináší v přehledné formě dosavadní výsledky i konkrétní příběhy a dotýká se také závazků, které obchodník učinil pro budoucí léta.