Letní propad v oblasti internetové display reklamy ukončilo září, kdy zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 568 milionů korun, což je téměř o polovinu více než minulý měsíc. Největším zadavatelem byl opět internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)
Z údajů monitoringu internetové display reklamy vyplývá, že v září 2013 využili zadavatelé o poznání větší prostor nejen v meziměsíčním (nárůst o 45 %), ale i v meziročním srovnání. Oproti stejnému měsíci v roce 2012 vzrostla ceníková hodnota využitého prostoru o 23 %.
Největším zadavatelem reklamy se znovu stal internetový obchodník Internet Mall, který v září využil reklamní prostor na internetu v hodnotě 30 milionů korun. Na druhém místě skončila společnost Student Agency s inzercí v hodnotě 18,2 milionů korun a třetí byl obchodník Lidl Česká republika, který umístil reklamu za 11,8 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v září vystavena online inzerce v celkové ceníkové hodnotě 520 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (září 2013) |
Cena (srpen 2013) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
218 866 000 Kč |
136 387 000 Kč |
60% |
Centrum Holdings |
96 876 000 Kč |
87 170 000 Kč |
11% |
MAFRA |
76 565 000 Kč |
52 493 000 Kč |
46% |
Mladá fronta |
27 151 000 Kč |
19 074 000 Kč |
42% |
Allegro AdMarket |
20 849 000 Kč |
16 070 000 Kč |
30% |
AdActive.cz |
18 363 000 Kč |
6 188 000 Kč |
197% |
Ringier Axel Springer |
17 277 000 Kč |
13 409 000 Kč |
29% |
CET 21 |
16 021 000 Kč |
13 142 000 Kč |
22% |
Economia |
14 058 000 Kč |
2 733 000 Kč |
414% |
Impression Media |
13 562 000 Kč |
6 454 000 Kč |
110% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 08-09/2013
Doplňující informace:
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.