Umělá inteligence operátory na zákaznických linkách nahrazuje velmi pomalu

Praha, 14. června 2024 – Ve středu 12. června proběhla v Bratislavě konference Slovak Contact Center Forum. Tématem bylo „Hlas zákazníka v digitální éře“. Doba, kdy operátory v kontaktních centrech nahradí umělá inteligence, je běh na dlouhou trať. Důležité je zaměřit se na pozvednutí lidského potenciálu. Diskuse byla také o transformaci zákaznických linek pomocí umělé inteligence, wellbeingu, ale i o nevyžádané komunikaci v kontextu novely zákona o elektronických komunikacích. V hlavním městě Slovenské republiky se setkaly špičky slovenských kontaktních center, aby zhodnotily současnost a budoucnost odvětví.

Úspěšná konference kontaktních center s názvem „Call centra“ funguje v České republice pod záštitou Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu (ADMEZ) již přes 20 let a díky spolupráci se společností CreditCall a s dalšími partnery ji bylo možné poprvé zorganizovat i na Slovensku. „Jsme velmi rádi, že jsme mohli přinést první ročník této úspěšné konference na Slovensko. S partnery jsme diskutovali o tématech, která dlouhodobě na trhu rezonují, jsou jimi například i propojení technologií a lidského potenciálu. Je to dlouhodobá záležitost, která nám, jak věříme, v budoucnu přinese efektivnější komunikaci a další zlepšování nabízených služeb,“ říká Juraj Balogh, ředitel CreditCall. 

Slovenský CreditCall byl prvním zahraničním členem asociace ADMEZ. „Naši slovenští kolegové v posledních letech přicházejí na českou konferenci pravidelně, proto jsme se rozhodli ji přinést také do Bratislavy. Je to skvělý základ pro to, aby se mohly podobné konference a také plodné spolupráce rozvíjet i nadále,“ přibližuje Tomáš Hájek, výkonný ředitel ADMEZ. Jednou z nosných témat je nahrazování operátorů umělou inteligencí: „Samozřejmě, technologie pomáhají ušetřit mzdové náklady, protože dokáží vykonávat určité funkce. Je ale na místě otázka, zda lze operátora v současnosti zcela nahradit strojem. Ty pracují spíše na jednodušších činnostech, ty komplikovanější už vybavuje člověk,“ dodává Tomáš Hájek.

Zájem o akci dokazují také čísla. Na konferenci se registrovalo přes 120 účastníků, což překonalo všechna očekávání organizátorů. „První ročník hodnotíme velmi pozitivně. Jsme rádi, že se nám taková akce podařila na Slovensku a rádi bychom ji zopakovali i v příštím roce,“ hodnotí Juraj Balogh. Přínos této konference vnímá Tomáš Hájek zejména v interakcích mezi lidmi: „Po 20 letech v této práci vnímám, že primárním úkolem této konference je kromě přednášek hlavně networking. Lidé se chtějí setkávat a vyměňovat si informace a zkušenosti. Vznikají partnerství a spolupráce mezi kontaktními centry a dodavatelskými firmami, které později určují vývoj na trhu. Proto máme zájem v těchto spolupráci pokračovat i nadále,“ uzavírá.

CreditCall byl generálním partnerem akce, zlatými partnery pak Konecta, Datera a Soitron.