Vývojářské studio Futured roste díky AI divizi a vlastnímu produktu

Česká technologická firma Futured plánuje obrat 100 milionů korun. Pomoci jí v tom má nově založená AI divize a vlastní produkt Rembrand.

Článek na bligu: https://blog.futured.dev/cs/articles/clxvui7qgiag708uldxhttz58-rembrand

Že AI není jen hype nebo buzzword, ale že představuje zásadní změnu v tom, jak lidé a firmy každodenně fungují, na to sází česká technologická firma Futured. Vývojářské studio má nově pro oblast AI dedikovanou divizi a představuje vlastní AI produkt Rembrand, čímž vystupuje z čistě agenturního byznysu.

Rembrand je pokročilý B2B nástroj pro vytváření AI portrétů, který poskytuje široké možnosti personalizace a integrace. Představuje nový způsob, jak zaujmout zákazníky a návštěvníky akcí stylovými fotografiemi, čímž pomáhá posilovat značku a budovat love brand. Nástroj dokáže z jedné fotografie vygenerovat profilku v nejrůznějších stylech, náladách a polohách, přičemž do ní zakomponuje firemní logo nebo jiný brandový prvek.

Služba je určena primárně HR a eventovým oddělením firem, ale také agenturám, které pro klienty připravují nejrůznější akce a hledají, jak je ozvláštnit. Rembrand otevírá nové možnosti pro organizátory a marketéry hudebních a filmových festivalů, kteří mohou návštěvníkům vygenerovat profilovku ve stylu hlavní hvězdy a sledovat, jak se šíří na sociálních sítích. Rembrand je zároveň k dispozici jako API, takže s ním mohou pracovat i další vývojáři mobilních a webových aplikací a zakomponovat ho do stávajících aplikací.

Samo Futured si Rembrand vyzkoušelo na největší vývojářské konferenci ve střední Evropě, mDevCamp, kde aplikace fungovala nejen jako brandový nástroj, ale také jako netradiční gamifikační prvek, který atraktivně zapojil partnery konference. Návštěvníci získávali filtry na stáncích partnerů konference.

AI se do technologických řešení propisuje stále více, proto Futured založilo dedikovaný AI tým, který firmám pomáhá integrovat AI do nejrůznějších procesů. Zpravidla se jedná o činnosti, které zabírají hodně času nebo vyžadují zapojení mnoha lidí. Příkladem mohou být repetitivní úkony zaměstnanců, které lze zcela nebo zčásti nahradit pomocí AI modelů.

Futured letos plánuje překonat obrat 100 milionů korun. Loňský obrat firmy, která vznikla v Brně, tvořili z 21 % zahraniční klienti a tento podíl nadále roste. Řadu klientů má Futured ve Švýcarsku, kde pracuje například pro mobilního operátora Salt, který aspiruje na to stát se dvojkou na trhu. Zajímavý je pro ni americký trh, na který se letos soustředí. O tom, že se firmě daří, svědčí i průběžná ocenění nezávislé B2B platformy Clutch, kterou po celém světě používá více než milion firem.

Futured také začalo připravovat AI newsletter, ve kterém přehledně shrnuje, co se za poslední období v oboru událo a jaké mohou mít tyto změny dopad na technologická řešení firem napříč obory.