Praha 1. dubna 2014 – Agentura FYI Prague a skupina Holubí letka (též Holubova letka) na dnešní tiskové konferenci oficiálně oznámily uzavření strategické smlouvy, která poprvé v agenturním prostředí jasně vymezuje pole působnosti Holubí letky. Smlouva, označovaná jako „pakt o neútočení“, bude v kompletním znění veřejnosti představena ve čtvrtek. (TZ)
Zástupci FYI Prague předpokládají, že se ke smlouvě připojí také ostatní agentury. Cílem má být kromě skokového zvýšení kvality některých špatně utajených tiskových konferencí také zachování tohoto kulturního fenoménu. Z poslední výroční zprávy Holubí letky totiž vyplývá, že pokles klientských budgetů na občerstvení a eventy přímou úměrou snížil také počet členů celého uskupení.
„Jasná definice vztahu mezi agenturami a Holubí letkou je čtvrt století neřešeným problémem,“ míní František Brož, první šéf FYI Prague. „Z našeho pohledu k němu však nelze přistupovat tou nejkratší možnou cestou – tedy odříznutím přísunu chlebíčků. Agenturní prostředí je s Holubí letkou natolik spojené, že její zánik nebo oslabení by přinesl destabilizaci lokálního mediálně-agenturního ekosystému.“
„S celým fenoménem je vhodné spíše pracovat. Z našeho pohledu se nebráníme například začleněním jednotlivých členů Holubí letky přímo do agentur. Tam mohou fungovat jako rozvědčíci, kteří zvyšují informovanost agentur o konkurenčních aktivitách,“ dodává Jan Řezáč, druhý šéf FYI Prague s tím, že jeho společnost již otevřela dvě pozice pro holubí stážisty. „Navíc není možné přehlížet ani virální potenciál některých členů letky, jejichž dosah by jim mohl leckterý marketér závidět.“
O FYI Prague
PR a marketingová agentura FYI Prague odstartovala na začátku července 2013. Specializuje se především na segment IT/TELCO, e-commerce, lifestylové elektroniky, technologií a developmentu. Mezi její aktuální klienty patří například T-Systems, Tokoz, Slevín nebo Neogenia.