Konference Call centra přinesla nové pohledy na AI i na generaci Z

Včera 12. 11. proběhl v Praze v Clarion Congress Hotel Prague 24. ročník konference Call centra s podtitulem „Hybridní práce v hybridní době“. Přes 260 účastníků z řad vedoucích pracovníků, manažerů, CEO a dalších zájemců o novinky v call centrech, se přišlo inspirovat od řečníků napříč obory. Jako zahraniční host v úvodním programovém bloku konference vystoupil Stefan Kolle ze společnosti Futurelab. Součástí dne byly také čtyři workshopy partnerů konference.

Cílem tradiční akce bylo informovat o aktuálním dění v call centrech, které do svého portfolia komunikačních kanálů zapojují AI jak v péči o zákazníky, tak v jejich aktivním oslovování. Snaha kultivovat a rozvíjet prostředí call center pomocí AI je trendem současné doby a nechyběly tak ani podněty, čemu se při práci s ní vyvarovat a jaké hrozby z kybernetického prostoru na nás již nyní útočí.

První blok „Budoucnost a trendy“ uzavřel Stephan Kolle, který k tématu AI a zákaznický zážitek dodává: „Ačkoliv dnes vidíme, jak velké možnosti AI nabízí, empatie a lidský faktor jsou významnější, než se nyní myslíme. Velké riziko vidím v tom, že pokud společnosti všechno podrobí AI, tak ve skutečnosti ztratí lidské zdroje, které jsou pro komunikaci s klienty důležité a nepostradatelné“. Nechyběla ani témata z oblasti personalistiky (podpora rodičů na pracovišti, zaměstnávání generace Z) a vliv pracovního prostředí na výkon zaměstnanců v zákaznických centrech.

V průběhu konference ve vedlejším sále probíhaly hodinové pracovní workshopy partnerů konference na témata:  AgentAssist: Konec klasické “post-call” analytice? (Vocalls), Outstanding customer experience, empowered by AI (Jabra), Zvýšení prodeje prostřednictvím AI doporučujících algoritmů – jak na to v praxi? (Datera) a Šikovné aplikace pro call centra (IPEX, Tabidoo, Nekorporát). Tomáš Vrbecký, IPEX říká: „Konference nám umožňuje se potkávat se zajímavými zákazníky a partnery, se kterými následně můžeme spolupracovat a společně tak vyvíjet cloudové nástroje pro zákaznickou péči o firemní komunikaci.“

Tomáš Hájek ředitel ADMEZ, který se  společně s Marií Petrovovou střídal ve funkci moderátora konference, k průběhu letošního ročníku dodává: „Jsme rádi, že konference není jen sledem přednášek, ale že se za ta léta vyvinula v klíčovou networkingovou událost oboru, kam účastníci chtějí znovu a znovu jezdit.“

Všichni přítomní měli také možnost podílet se na výběru nového názvu konference od příštího roku, kdy akce oslaví čtvrtstoletí existence. Konat se bude 11. listopadu 2025. Jméno nové konference bude zveřejněno v průběhu příštího roku.

 

O ADMEZ

ADMEZ (Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu) je profesním sdružením právnických a fyzických osob podnikajících v oblasti přímého marketingu a prodeje na dálku. ADMEZ je členem Hospodářské komory ČR a Federace evropského přímého a interaktivního marketingu (FEDMA). Pořádá konference, semináře a soutěže nejen pro své členy.