Zatímco prodej nových aut v Česku loni vzrostl o 4,6 %, Direct auto rostlo v nových objednávkách výrazně rychleji v řádu desítek procent.
Direct auto zvýšilo své tržní podíly u klíčových značek, počet nových objednávek výrazně vzrostl a získalo prestižní třetí místo v kategorii Nejlepší prodejní tým v celkovém prodeji značky Volkswagen.
„Jsme hrdí, že i přes náročné podmínky na trhu jsme dokázali výrazně růst. Naše úspěchy stojí především na promyšlené obchodní strategii s důrazem na zákaznickou péči a zkušenost. Nárůst nových objednávek vidíme jak v retailu, tak v prodeji firemním a fleetovým zákazníkům. Výrazně narostla poptávka po vozech prostřednictvím naší nabídky na webu www.direct-auto.cz a našemu fleetovému teamu se podařilo dohodnout spolupráci s novými fleetovými zákazníky,“ uvádí Jan Kloud, podporovatel prodeje z Direct auto.
Tržní podíl a nové objednávky Direct auto
Značka | Tržní podíl na prodeji značek (2024) | Meziroční růst nových objednávek |
Škoda | 4,4 % | +49 % |
Volkswagen | 6,2 % | +123 % |
Fiat | 9,4 % | +119 % |
Mazda | 2,3 % | +38 % |
Škoda Octavia vládne
Mezi nové významné fleetové zákazníky Direct auto patří například společnosti O2, Mountfield, Liftago nebo Orlen.
Z hlediska nejprodávanějších modelů se v roce 2024 dařilo zejména těmto vozům:
- Škoda Octavia tvořila více než 40 % všech prodejů značky Škoda.
- Volkswagen Tiguan představoval přibližně 40 % prodejů značky Volkswagen.
- Fiat Ducato dosáhl 37% podílu na prodejích značky Fiat.
- Elektromobily měly u značek Škoda i Volkswagen podíl mezi 3 a 4 %.
Transparentní prodej aut
Výsledky potvrzují, že strategie Direct auto, zaměřená na širokou nabídku vozů, kvalitní zákaznický servis a dlouhodobé vztahy s partnery i koncovými zákazníky, přináší dynamický růst. Direct auto svým retailovým zákazníkům nabízí možnost vrátit vůz do tří dnů od koupě, což přispívá k transparentnímu a férovému přístupu k prodeji a kultivaci na trhu.
„Pro naše fleetové zákazníky máme dedikovaný team připravený řešit individuální potřeby firemních zákazníků od vhodného výběru firemní flotily až po financování a servis vozů. Výsledkem je, že přibližně každá dvacátá Škoda a každý dvacátý Volkswagen, který v Česku vyjede na silnice, pochází z Direct auto. Ocenění od Volkswagenu je dalším impulsem k udržení a dalšímu rozvoji vysokého standardu prodejních služeb,“ dodává Jan Kloud s tím, že rok 2025 přináší ještě ambicióznější cíle.