Startup Webout chce expandovat do zahraničí, silně zaujal v USA

PRAHA 19. března – Personalizovaná videa a tvorba vlastního obsahu na míru konkrétního klienta jsou budoucností marketingu. Český startup Webout je v tomto směru lídrem trhu a chystá se dobýt západní trhy. Na technologické konferenci SXSW v americkém Austinu se svojí nabídkou oslovil řadu potenciálních klientů a připravuje se na zahraniční expanzi.

Zástupci Webout byli součástí vládní delegace, která se zúčastnila technologické konference SXSW v americkém Austinu. „Ověřili jsme si, jak unikátní je náš produkt personalizovaných videí a zjistili, že v USA je skutečně poptávka a tato služeb má široké budoucí využití. Po úspěšném startu na českém trhu pro nás nastává chvíle na to, abychom mysleli víc globálně a expandovali do zahraničí,“ vysvětluje Michal Orsava, zakladatel Webout.me.

Webout v minulých týdnech získal od investorů dalších 8,5 milionu na expanzi. Částkou 2,5 milionu korun podpořila tento startup investiční skupina DEPO Ventures, ke které se přidali i další andělští investoři s částkou 6 milionů korun. Webout si tak z investičního kola odnáší celkem 8,5 milionu korun, které chce použít například na škálování produktu nebo expanzi do zahraničí.

Právě americký trh přitom patří mezi nejatraktivnější. „Musíte okamžitě ukázat svou hodnotu a jít rovnou k věci,“ popisuje Michal Orsava své zkušenosti z SXSW. Osobní setkání s americkými podnikateli mu pomohlo ověřit, že o personalizovaná videa je v USA zájem. „Bylo to pro mě velké povzbuzení k expanzi a motivace pro budoucí kroky. Věřím, že díky těmto znalostem se nám podaří úspěšně expandovat na americký trh,“ shrnuje.

Webout vyvinul interaktivní videopřehrávač, který dokáže zobrazit jména zákazníků, konkrétní produkty nebo i služby na míru. Tato technologie přináší až desetkrát vyšší proklikovost, dvojnásobnou návratnost investice a dokoukatelnost videí dosahující až 95 %.

Řešení Webout v poslední době na českém trhu využily takové značky jako Notino, Česká spořitelna či TV Prima, stejně tak i pražská Sparta. „Právě ve sportovním marketingu má přitom personalizovaný obsah obrovský potenciál, o spolupráci se tak nyní bavíme s významnými sportovními kluby v několika evropských zemích,“ dodává Michal Orsava.

SXSW je jedním z nejvýznamnějších globálních festivalů propojujících startupy, technologie, hudbu, film a média. V rámci programu Global Tech Expo se prezentovala i Česká republika, jejíž představení se zaměřilo hlavně na technologický rozvoj a obchodní a investiční příležitosti v ČR, ale také propagaci české kultury Česka jako turistické destinace. Veletrhu se zúčastnila i čeká vládní delegace za účasti ministra průmyslu a obchodu Lukáše Vlčka, několika hejtmanů a řady startupových rozvojových hubů i podnikatelů.

O společnosti Webout

Společnost Webout vyvinula vlastní platformu pro personalizaci videí, která firmám pomáhá efektivně komunikovat se zákazníky nebo zaměstnanci. Díky pokročilé technologii umožňuje vytvářet dynamický video obsah přizpůsobený individuálním potřebám a chování uživatelů. Mezi úspěšné projekty patří kampaně pro značky jako AC Sparta Praha, FTV Prima nebo Notino, některé z nich získaly prestižní ocenění v oblasti digitální komunikace. Za Weboutem stojí spoluzakladatelé Karel Juřička, vývojář a technologický expert, a Michal Orsava, režisér a marketingový tvůrce, jehož videa oslovila miliony diváků. Společně chtějí personalizovaná videa zpřístupnit široké veřejnosti.