V květnu využili zadavatelé bannerovou reklamu v ceníkové hodnotě 622 milionů korun

V květnu 2014 využili zadavatelé internetové display reklamy inzertní prostor v celkové ceníkové hodnotě 622 milionů korun, což představuje meziměsíční nárůst o 18 %. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

V meziměsíčním srovnání vzrostla ceníková hodnota využitého online inzertního prostoru o 18 %, ve srovnání meziročním však pozorujeme změnu pouze minimální (nárůst oproti loňsku činí 1 %).

Na první pozici v žebříčku zadavatelů zadavatelů se umístil internetový obchodník Internet Mall, který v květnu využil online prostor v hodnotě 29,6 milionů korun. Druhou příčku obsadila společnost HP Tronic Zlín s inzercí v hodnotě 14,9 milionů korun. Na místě třetím pak skončila Ford Motor Company, která v květnu vystavila reklamu za 13,2 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v květnu vystavena online inzerce v celkové ceníkové hodnotě 569 milionů korun.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel

Cena (květen 2014)

Cena (duben 2014)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

239 395 000 Kč

214 302 000 Kč

12%

Economia

88 114 000 Kč

84 121 000 Kč

5%

MAFRA

83 029 000 Kč

55 511 000 Kč

50%

Allegro AdMarket

29 652 000 Kč

24 915 000 Kč

19%

Mladá fronta

28 743 000 Kč

17 686 000 Kč

63%

Ringier Axel Springer

22 925 000 Kč

20 917 000 Kč

10%

FTV Prima

21 161 000 Kč

22 001 000 Kč

-4%

Finance media

20 499 000 Kč

4 980 000 Kč

312%

CET 21

18 648 000 Kč

23 232 000 Kč

-20%

AdActive.cz

16 922 000 Kč

17 386 000 Kč

-3%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 4/2014 – 5/2014

 

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.