Adopcí telefonní budky podpoří Češi Linku bezpečí

Nadace O2 nabízí široké veřejnosti od 24. října do 17. listopadu možnost adoptovat si telefonní budku. Za 500 Kč, které směřují v plné výši na podporu Linky bezpečí, mohou lidé na reklamní plochu konkrétní budky umístit vlastní sdělení v délce 60 znaků. To je možné nahrát na www.nadaceo2.cz/adopcebudek, na vybrané budce pak bude vzkaz k vidění celý prosinec. (TZ)

Osobní pozdrav, milostné vyznání, dopis Ježíškovi či slova díků. Vlastní vzkaz mohou obyvatelé České republiky umístit v 9 krajích České republiky až na stovku budek, které operátor O2 nabídne k měsíční adopci. Vzkaz bude na budce umístěn od 1. 12. do konce roku. Cena za adoptovaný telefonní automat je 500 Kč a půjde na podporu Linky bezpečí, jediné celostátní dětské krizové linky. „S Linkou bezpečí letos oslavíme 20 let spolupráce. Při této příležitosti jsme se rozhodli oslovit širokou veřejnost a podpořit Linku zajímavou formou, a to prostřednictvím adopce plakátu na vybraných veřejných telefonních automatech,“ vysvětluje Jitka Heřmanová, ředitelka Nadace O2. „Dále vylepíme na 800 budek po celé České republice informační plakáty vyzývající k individuální finanční podpoře této služby. Veškeré náklady spojené s výlepem a pronájmem plochy hradí Nadace O2,“ dodává Heřmanová.

Kromě adoptovaných budek s osobním vzkazem se tak lidé v průběhu listopadu a prosince setkají i s „děkovnými“ budkami. „Ústředním mottem kampaně, kterou pro Linku bezpečí navrhla agentura Konektor, je slovo díky. Odkazuje na více než 11 000 poděkování, kterých se nám od volajících dětí za 20 let fungování zpětně dostalo. Zároveň je i naším poděkováním všem, kteří Linku bezpečí podporují, a také připomenutím, že i malá finanční pomoc přispěje k dalším dětským příběhům se šťastnějším koncem,“ říká ředitelka Linky bezpečí Ivana Šatrová .

Kampaň zároveň upozorňuje na časté dětské problémy jako je šikana, rozvod rodičů či týrání a zneužívání, které konzultanti Linky bezpečí pomáhají dětem zvládat. „Za dvacet let fungování Linky bezpečí jsme přijali více než 10 milionů hovorů. Velká část veřejnosti se domnívá, že jsme instituce primárně financovaná státem. Linka bezpečí je však nezisková organizace fungující z dotací a především díky podpoře individuálních a firemních dárců. Chceme-li i nadále pomáhat denně až 650 volajícím, nutně potřebujeme podporu veřejnosti,“ dodává Šatrová.

Telefonní budky v akci

Děti velmi často využívají k volání na Linku bezpečí právě veřejné telefonní automaty. „Z našich statistik vyplývá, že nejvíce se volá v Moravskoslezském, Královéhradeckém a Jihomoravském kraji, naopak nejmenší počet hovorů na Linku bezpečí je z veřejných automatů zaznamenán v Jihočeském a Libereckém kraji a v Praze,“ uvádí Lucie Jungmannová z tiskového oddělení O2 Czech Republic.

Nadace O2 Linka bezpeci

Nadace O2

  • Hlavním posláním Nadace O2 je přispívat ke zlepšování duševního i tělesného rozvoje dětí a mládeže, ochraně prostředí a komunit, ve kterých žijeme, a vyrovnávat šance znevýhodněných skupin a jednotlivců prostřednictvím informačních a komunikačních technologií. Od založení Nadace O2 v roce 2002 jsme podpořili veřejně prospěšné projekty částkou přesahující 198 milionů korun.
  • Hrdým generálním partnerem Sdružení Linka bezpečí jsme již 20 let.

Linka bezpečí

  • Největší, nejstarší, jediná celostátní dětská krizová linka v ČR
  • Dostupná 24 hodin denně
  • Bezplatná a zcela anonymní
  • Denně přijme až 650 hovorů
  • Poskytuje svoji pomoc po telefonu, e-mailu i chatu
  • Pomáhá dětem řešit závažné problémy v rodině, ve škole či s vrstevníky (mezi které patří i šikana, týrání a zneužívání a sebevražedné tendence)
  • Transparentní nezisková společnost, kterou stát financuje pouze z 27 %, zbytek finančních prostředků získává od firemních a individuálních dárců