Canon na českém trhu v roce 2014 prodal spotřebitelům více než 220 tisíc zařízení

Praha, Česká republika, 23. prosince 2014 – Canon zveřejnil předběžné výsledky prodejů svých spotřebitelských produktů na českém trhu za rok 2014. A první čísla ukazují, že jde o výsledky opravdu rekordní. Zájem o produkty Canon roste i přes všeobecný pokles trhu s elektronikou. Spotřebitelé v letošním roce nakoupili například více než 76 tisíc multifunkčních zařízení, skoro 61 tisíc kompaktních digitálních fotoaparátů a 20 399 digitálních zrcadlovek. Obrovský zájem zaznamenal i segment kalkulaček, kterých zákazníci nakoupili takřka neuvěřitelných 41 353 kusů. V roce 2014 prodal Canon také 2 769 kamer. (TZ)

Zájem o produkty společnosti Canon roste dlouhodobě, a to prakticky ve všech segmentech, kde tento přední světový inovátor působí. Díky šíři svého současného portfolia produktů a služeb oslovuje společnost Canon firemní zákazníky všech velikostí a ze všech vertikál i každý typ spotřebitelů. Obrovský zájem dokresluje také celkový počet prodaných zařízení značky Canon v České republice – 220 267 kusů. A součet se slovenským trhem dokonce překonává čtvrtmiliónovou hranici.

Z pohledu celkových čísel jsou tradičně velmi silným obdobím poslední dva měsíce roku, a jinak tomu nebylo ani letos. Například v případě fotoaparátů představují výsledky za toto období takřka čtvrtinu celoročních prodejů.

Výsledky za rok 2014 navíc kopírují i obecné trendy v chování a v poptávce zákazníků včetně rostoucího zájmu o digitální zrcadlovky. Každý čtvrtý fotoaparát značky Canon prodaný na českém trhu je právě digitální zrcadlovka. Zákazníci projevili velký zájem nejen o model pro začínající fotografy, Canon EOS 1200D, ale například také o zrcadlovku střední třídy EOS 70D. A absolutní jedničkou v předvánočních prodejích mezi digitálními zrcadlovkami je rozměrově malý model EOS 100D.

Skvělé výsledky DSLR segmentu nicméně neznamenají pokles zájmu o kompaktní digitální fotoaparáty. Mezi 60 828 prodanými kusy vévodí zejména Canon IXUS 145, velký zájem byl také o PowerShot SX170 IS se 16násobným zoomem a o superrychlý PowerShot G16 s podporou Wi-Fi.  Dlouhodobý úspěch řady IXUS přitom souvisí nejen s technickými parametry, ale také se stylovým designem.

Za výsledkem fotoaparátů jen těsně zaostaly multifunkční zařízení, kterých Canon na českém trhu prodal 76 835 kusů. Hitem letošních Vánoc je model PIXMA MG5550, který se může pochlubit například tiskovou hlavou pro dělené náplně, automatickým oboustranným tiskem nebo podporou cloudového tisku. Jedničkou mezi jednoúčelovými zařízeními s celkovým ročním prodejem 6 570 kusů je rychlá fototiskárna Canon PIXMA iP7250, která využívá stejnou tiskovou hlavu jako model MG5550 a umožňuje tisk fotografií v rozlišení až 9 600 × 2 400 dpi.

Mezi skenery s 9 499 prodanými kusy dominuje dvojice Canon LIDE 110/LIDE 120. Zákazníci u těchto modelů oceňují zejména vysoké rozlišení, možnost skenování fotografií a spolupráci s cloudy. V případě kalkulaček byl největší zájem o první model z nejnovější řady K – Canon LS-123K. Tato stylová kalkulačka je k dispozici ve čtyřech barevných provedeních a vedle elegantního designu samozřejmě nabízí důležité výpočetní funkce i spolehlivost.

„Máme z těchto skvělých výsledků opravdovou radost,“ říká Miloš Bejblík, CIG marketingový ředitel Canon CZ. „Předběžná čísla dokazují, jak moc naplňujeme skutečné potřeby uživatelů, a samozřejmě i to, že zákazníkům opravdu nasloucháme. Velmi nás také těší, že se nám daří růst na jinak klesajícím trhu. Chtěl bych touto cestou všem příznivcům naší značky určitě poděkovat, vždyť tato úžasná čísla jsou jen a jen jejich zásluhou.“

O společnosti

Společnost Canon Europe je dceřinou společností japonské společnosti Canon Inc., předního světového inovátora a poskytovatele fotografických a zobrazovacích technologií.

Společnost Canon, Inc., byla založena v roce 1937 a již více než 70 let úspěšně působí v oblasti výzkumu a vývoje optických systémů.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon.cz.