Nejvíce vyhledáváme přes tablety a telefony. Google začal investovat do mobilních reklam

Google v dubnu změnil algoritmus zobrazování stránek. Nyní se na prvních organických pozicích ukazují jen weby, které jsou přizpůsobeny přenosným zařízením. Podle testu, který Google provedl v deseti zemích včetně US a Japonska, je více než polovina vyhledávání prováděna prostřednictvím mobilních zařízení. Poprvé v historii uživatelé vyhledávají častěji z tabletů a telefonů než z klasických počítačů. Google nyní investuje do vývoje mobilních reklam, které se snaží vylepšit pomocí aplikace Google Express. (TZ)

Podle Netmonitoru se počet zobrazených stránek v březnu zvýšil o zhruba 10 procent a překročil tak hranici 8,5 miliardy zobrazení. Trend se týká celého světa včetně České republiky. V průměru měřené weby denně navštívilo 4,3 milionu uživatelů, což znamená více jak polovinu internetové populace u nás. Za poslední půl rok se tak tento počet zvýšil o více jak 1,5 milionu uživatelů.

Co to znamená pro reklamy?

Po změně algoritmu v Google vyhledávači správci firemních profilů musí veškerou komunikaci a kampaně přizpůsobit komunikaci přes mobilní telefony. Z pohledu působení na Google je také velmi důležité aktivně využívat další Google platformy jako jsou Google Places a sociální síť Google Plus. Přes tyto platformy totiž přichází na web stále více návštěvníků. Google Places a Google plus jsou tak velmi důležitými součástmi SEO aktivit. Google plánuje svou sociální síť dále rozvíjet a přestavovat. Mluví se i o koupi Twitteru.

Z pohledu Google Adwords je velice klíčové cílit reklamy separátně na mobilní zařízení a separátně na pevná zařízení. V případě, že na to správci firemních profilů neberou zřetel, hrozí jim penalizace a nemohou využívat zobrazování na maximum pro každé zařízení.

Vyhledávač sází na lokální reklamy

Google nyní připravil celou řadu možností, jak mobilním uživatelům nabízet co nejrelevantnější reklamy. Velmi dobře se tak dá optimalizovat přímá rezervace hotelu z Google, dále nové vlastnosti využijí například automobilky pro ukázku nejnovějších modelů nebo prodejci. Od konce minulého roku Google také testuje novinky, které jsou zaměřeny více na lokační bázi, které nyní řeší prostřednictvím jednoduché mobilní aplikace Google Express. Očekává se ale, že tato novinka bude představovat revoluci v cílení napříč platformami. Google tak následuje Facebook, který tuto novinku zavádí již v US a brzy ji snad uvidíme i u nás.

Vojtěch Lambert, ředitel společnosti LCG New Media
O LCG 360° CONSULTING:

LCG 360°Consulting je poradenská společnost specializující se na restrukturalizace a rozvoj firem v oblastech řízení, finančního řízení, obchodu a marketingu. Společnost LCG sdružuje od roku 1998 zkušené manažery z nejrůznějších oborů, které spojuje jednotná vize poskytování poradenských služeb. Na rozdíl od řady jiných poradenských společností garantujeme našim klientům dosažení stanovených cílů. Vyvinuli jsme proto unikátní metodu 360° CONSULTING, kterou tvoří pět základních pilířů: ANALÝZA, STRATEGIE, IMPLEMENTACE, DELEGACE, PODPORA. Hlavními aspekty unikátní metody 360° CONSULTING jsou řízení změn v souvislostech a orientace na výsledek. Standardní analytické a strategické poradenství rozšiřujeme o naši aktivní účast při řízení změn a součinnost při následném zajištění udržitelnosti dalšího rozvoje podnikání. V každé fázi projektu tak klient má k dispozici tým odborníků s odpovídající specializací.

Konzultanti LCG mají dlouholeté zkušenosti s revitalizacemi společností, finančním poradenstvím, restrukturalizačními programy, zvyšováním podnikatelské výkonnosti, s optimalizací vnitřních procesů či tvorbou a implementací dlouhodobých a krátkodobých strategií. Vždy se snažíme zajistit pro naše klienty udržitelný a dlouhodobý hospodářský růst.