Do letošního ročníku soutěže bylo přihlášeno 61 prací v 13 kategoriích, tedy přibližně o 15 % více než v loňském roce. Nejobsazovanější se stala kategorie „Event, field a sportovní marketing“. Novinkou v aktuálním ročníku bylo rozšíření počtu digitálních kategorií ze dvou na pět. (TZ)
„Porota byla velmi štědrá, udělila rekordní počet 34 medailí, z toho 14 zlatých,“ uvedl Tomáš Hájek, výkonný ředitel ADMEZ, zástupce jednoho ze spolupořadatelů soutěže.
Vedle jmenovaných agentur DARK SIDE a Wunderman k významným medailistům patřily též Momentum, Leemon Concept/Interactive, COIMTECH Group, Made by Vaculik, Geometry Global a Wellen.
Předsedkyně poroty Naďa Šolcová k tomu řekla: „Soutěž Český direkt & Promo klade na přihlášené práce velké nároky. Aby uspěly, musí být zároveň strategicky promyšlené s dobrými výsledky i dobrou kreativou. Proto je velmi potěšující, že jsme se v porotě shodli na tolika oceněných.“
Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže proběhlo 1. června v klubu Jazz Dock v Praze na Smíchově. Během slavnostního večera ADMEZ vyhlásil i Osobnost českého direct marketingu, kterou se stala Simona Benešová (Bluelink International). Viz samostatná tisková zpráva.
Vítězové soutěže mají právo postoupit do mezinárodního klání – soutěže IMC European Awards for Integrated Marketing Communications, kterou pořádají Evropská asociace komunikačních agentur (EACA) a Evropská rada pro integrovanou marketingovou komunikaci (IMCC). Soutěž je otevřena všem, kdo získali ocenění v národních soutěžích v některé z členských zemí IMCC. V České republice je touto národní soutěží Český direkt & Promo.
Chairmann IMCC Europe a současně ředitel soutěže Český direkt & Promo Ondřej Gottwald k tomu řekl: „Jsme zvyklí, že české agentury jsou pravidelně oceňovány v IMC European Awards. Budeme doufat, aby se tak stalo i v letošním roce.“
Kompletní výsledky soutěže najdete v příloze.
Informace o soutěži: www.ceskydirekt.cz
O soutěži:
ČESKÝ DIREKT vznikl v roce 2003 jako jeden z projektů ADMEZ (dříve ADMAZ). První tři roky probíhal poměrně jednoduše, poté byl rozšířen do širokého spektra kategorií, které v podstatě kopírovaly jednotlivé obory přímého marketingu. Toto poměrně striktní dělení se časem ukázalo jako nevýhodné, neboť trh směřoval k integraci oborů, a proto došlo k další změně.
Od roku 2010 vystupuje pod jménem ČESKÝ DIREKT & PROMO jako nový typ soutěže s širokým záběrem podlinkových aktivit. V nové podobě proběhl v roce 2016 již posedmé, celkově však vstupuje do čtrnáctého ročníku. Soutěž spolupořádají ADMEZ a Aktivační agentury AKA.V letošním ročníku velký dík patří též sekci Digitální agentury AKA, která se postarala o nové rozdělení digitálních kategorií.