Laufen CZ loni zvýšil tržby o 13 % a dosáhl obratu 2,78 mld. korun. Nejúspěšnější exportní destinace byly Spojené státy a Kanada

Praha, 20. 7. 2016 – Společnost Laufen CZ, jež na českém trhu zastupuje značky JIKA, ROCA a LAUFEN, v roce 2015 dosáhla obratu 2,78 mld. Kč díky nárůstu tržeb o 13 % oproti roku 2014. Tržby v zahraničí rostly o 23 %, nejvíce na trzích v USA a Kanadě. V České republice překročily tržby hranici 600 milionů korun. Růst poptávky po kvalitní sanitě si vyžádal další investice do výroby a zaměstnanců. (TZ)

Společnost Laufen CZ navázala v roce 2015 na zdařilé hospodářské výsledky z předchozího roku. Navýšila obrat na hranici 2,78 mld. Kč, což v porovnání s rokem minulým představuje nárůst tržeb o 13 %. „Prodeje na tuzemském trhu výrazně překročily hranici 600 milionů korun,“ uvádí generální ředitel Laufen CZ Ladislav Dvořák. „Za zvýšením prodeje stojí keramický i nekeramický sortiment, kam patří např. vodovodní baterie, nábytek, sprchové kouty či koupelnové doplňky. Díky tomu zvětšuje Laufen CZ svůj tržní podíl i na svých tradičních trzích.“

V roce 2014 tržby dosáhly 2,460 miliard korun, loni to bylo 2,779 miliardy korun. „Letos je plán přes 2,8 miliardy korun. V Evropě je situace ve stavebnictví obecně lehce horší, než byla loni. V Česku je velká síla poptávky od instalatérů. Na některých exportních trzích nás drží velké hotelové komplexy nebo firmy, které dodávají kompletní prefabrikovaný blok koupelen do hotelů, a my jim dodáváme některé části těch koupelen.“

USA a Kanada táhnou český keramický export

Úspěchy se týkají také vývozní politiky, kdy je 78 % obratu realizováno zákazníky ze zahraničí: „Více než tři čtvrtiny obratu tvoří zahraniční odběratelé. Exportní trhy opět pokračovaly ve velkém nárůstu tržeb, které přesáhly dvě miliardy Kč. Jejich největší nárůst, o 23 %, zaznamenal vývoz produktů a to díky novým trhům v našem portfoliu, jako např. Spojené státy a Kanada. Pro naše odběratele představuje česká značka JIKA kvalitu,“ vysvětluje Ladislav Dvořák.

Dlouhodobě nejsilnějšími trhy jsou Německo a Rusko. V poslední době je keramika s označením Made in Czech Republic populární také na italském trhu. „Z dob Ditmara Urbacha to byl tradiční trh. Sever Itálie má rád německo-rakouskou precizní rukodělnou práci a design. O ten trh jsme ale historicky přišli. Až před pár lety jsme se tam vrátili zpátky. Nyní pro nás italský trh zajímavě roste,“ uvádí Ladislav Dvořák.

Investice do nových zařízení

Strategie organizace je dlouhodobě investovat do optimalizace výrobních procesů. „V současnosti nastala éra tzv. upgrade výroby. V Bechyni dokončujeme výstavbu moderní komorové pece. Ve Znojmě jsme v květnu nainstalovali nová licí zařízení, která rozšíří výrobu až o 576 kusů umyvadel denně. Tato investice si vyžádala 62,1 milionů korun,“ prozrazuje Ladislav Dvořák. S rozšířením výrobních kapacit se pojí i zvýšení počtu zaměstnanců nejen na nových zařízeních, ale také v návazných provozech. Celkově dala tato investice vzniknout 30 novým pracovním místům.

Nejprodávanější jsou stále toalety

V Bechyni a Znojmě se dohromady za rok vyrobí přes jeden milion toalet. Ty tvoří nejprodávanější položku v portfoliu nabízených výrobků. „Hojně prodávané jsou také urinály. Ročně lze hovořit o stovkách tisíc těchto zařízení. Jsme pivní země a pivaři náš produkt potřebují. Jeden tvar urinálu se dokonce vyrábí v téměř nezměněné podobě již sto let,“ uzavírá Ladislav Dvořák.

Predikce na letošní rok

Společnost Laufen CZ hospodařila se ztrátou ve výši 70 milionů korun. Provozní zisk zůstal kladný ve výši 80 milionů korun. Hlavními důvody jsou navýšení počtu zaměstnanců, investice do nových výrobních linek v posledních dvou letech (2014 – 191 milionů, resp. 2015 – 222 milionů korun) a startovací náklady do nové pobočky v USA. Společnost předpokládá návrat k zisku v roce 2016.