Výdaje do internetové reklamy za květen 2011

V květnu 2011 se do internetové display reklamy investovalo 376,48 milionu korun. Mezi největší zadavatele v měsíci květnu patřila Telefónica O2 Czech Republic, která nakoupila internetovou reklamu za 12,51 milionu korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost MEDIARESEARCH. (TZ)

Podle výsledků výzkumu AdMonitoring, který monitoruje výdaje do internetové display reklamy, se v květnu 2011 do internetové reklamy investovalo celkem 376,48 milionu korun. AdMonitoring uvádí reklamní výdaje na základě ceníkových cen.

Nejvíce  za toto období za internetovou reklamu utratila společnost Telefónica O2 Czech Republic, jejíž výdaje činily 12,51 milionu korun. Na druhém místě se umístila společnost Tchibo (11,37 mil. Kč). Více než 10 mil. korun investoval i Internet Mall (10,58 mil. Kč).

Segmenty, do kterých se během května investovalo nejvíce, jsou Motorová vozidla a jejich motory (41,37 mil. Kč) a Peněžní zprostředkování (35,56 mil. Kč).

Tabulka uvádí TOP 10 skupin médií, u kterých zadavatelé reklamu nakupovali. V rámci této skupiny se proinvestovalo více než 329 mil. Kč.

Tab. 1: Top 10 skupin médií dle investic

Skupina médií

Cena

Seznam.cz

150 092 265 Kč

Centrum Holdings

66 940 185 Kč

MAFRA

61 211 886 Kč

Mladá fronta

16 763 904 Kč

Ringier Axel Springer

11 186 344 Kč

Economia

8 118 252 Kč

CET 21

6 531 050 Kč

Internet Info

4 164 884 Kč

AliaWeb

2 696 327 Kč

Finance media

1 819 529 Kč

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 05/2011

Doplňující informace:

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit.