V rámci mobilního širokopásmového připojení není věrnost zákazníků přesně tím, čím se může zdát. Zatímco se mění a vyvíjí chování a návyky uživatelů chytrých telefonů, široce používané měření loajality zákazníků v telekomunikačním průmyslu zůstává stále stejné a tradiční měření nestačí určovat, zda zákazníci preferují svého operátora, tvrdí nový report Ericsson ConsumerLab. (TZ)
Počet uživatelů smartphonů, kteří každý den čelí problémům se svým telefonem, se i přes všechna vylepšení v mobilních sítích od roku 2013 nesnížil. Jedním z hlavních důvodů je přehrávání si videí a živých vysílání z celého světa: od Jižní Koreje, kde jedna třetina uživatelů chytrých telefonů sledují živé vysílání ostatních uživatelů; až do USA, kde již 14 % uživatelů začalo používat aplikace s živým vysíláním videí.
Nejnovější report „Experience shapes mobile customer loyalty“ ukazuje, že Net Promoter Scores, tedy NPS, nedokáže určit preference spotřebitelů z hlediska jejich provozovatelů mobilních sítí. Je to způsobeno především tím, že NPS nebere v úvahu měnící se očekávání v oblasti výkonu sítě v důsledku nových aplikací na sledování videí na chytrých telefonech.
Nový report také poukazuje na to, že uživatelé smartphonů, kteří se potýkají s jedenácti nebo více problémy týdně, přibližně dvakrát častěji zvažují přechod k jinému operátorovi. Znepokojivé je, že dva z pěti uživatelů chytrých telefonů dokonce tvrdí, že závady jsou běžnější díky používání živého vysílání.
Zpráva nabízí šest různých cílových skupin, které kvantifikují různé motivy a preference, co uživatelé smartphonů projevují vůči jejich operátorům. V mnoha případech spotřebitelé, kteří označili, že by doporučili svého operátora, to neudělají z důvodu, že daného operátora preferují, ale jelikož nedokáží identifikovat a vyhledat lepší alternativu k současnému stavu.
Zpráva zjistila, že zkušenosti s mobilním širokopásmovým připojením zůstávají hlavním důvodem, proč jsou uživatelé smartphonů loajální k operátorům. Nicméně, objevuje se to také jako společný zdroj k nespokojenosti mezi 73 % uživatelů po celém světě.
Uživatelé chytrých telefonů používají vlastní soubor kritérií k ohodnocení mobilního širokopásmového připojení, který je založen na tom, jak aplikace funguje – zejména zda video je během streamování bez přerušení, nebo jak rychle mohou uživatelé nahrávat svůj vlastní obsah ke sdílení na sociálních sítích. Studie ukazuje, že mladí držitelé smartphonů (ve věku 18 až 24 let) v drtivé většině dávají přednost informacím přímo od operátorů, jak si vedou jejich oblíbené sociální sítě a aplikace na živé vysílání v rámci dosahu a rozsahu pokrytí sítě.
„Jak se objevují stále nové aplikace a jak se mění využívání živých vysílání a videí, bude na výkonu sítě záležet více než kdy před tím a bude určovat, jak loajální uživatelé chytrých telefonů mohou být vůči jejich operátorům,“ říká Jasmeet Singh Sethi, Senior Advisor v Ericsson ConsumerLab.
Informace vyjádřené v průzkumu představují názory 650 milionů uživatelů smartphonů ve čtrnácti zemích: v Brazílii, Číně, Německu, Indii, Indonésii, Irsku, Ománu, Polsku, Rusku, Švédsku, USA, v Jižní Koreji, na Ukrajině a ve Velké Británii.
O reportu
Studie zahrnovala kvalitativní i kvantitativní výzkum, ale také měření na přístrojích. Celkem třicet uživatelů chytrých telefonů z Jižní Koreje, USA a Velké Británii se zúčastnilo hloubkových rozhovorů „face-to-face“.
V únoru 2016 se tisíc uživatelů smartphonů ve čtrnácti světových zemích zúčastnilo on-line průzkumu (s výjimkou Indie, kde se průzkumu zúčastnilo 2 000 uživatelů). Celkem 15 000 uživatelů iPhonů a Androidů ve věku mezi 18 a 69 se zúčastnilo průzkumu v Brazílii, Číně, Německu, Indii, Indonésii, Irsku, Ománu, Polsku, Rusku, Švédsku, Jižní Koreji, USA, na Ukrajině a ve Velké Británii. Všichni dotazovaní použili mobilní aplikace přes širokopásmové připojení alespoň jednou během týdně.
Aplikace k měření byla použita na 11 500 chytrých telefonech v Jižní Koreji a USA k zaznamenávání interakce každého uživatele se svým smartphonem (údaje shromážděné společností Nielsen v říjnu 2015).
Tisková zpráva v anglickém jazyce ke stažení ZDE.
Odkaz na report „Experience shapes mobile customer loyalty“
O SPOLEČNOSTI ERICSSON
Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení fungujících v reálném čase vytváříme propojenou společnost, která nám všem umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v trvale udržitelných společnostech po celém světě. Naši nabídku tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od Ericssonu uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace a naše společnost zajišťuje servis sítí zákazníků s více než 2 miliardami uživatelů.
www.ericsson.com
www.ericsson.com/news
www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/ericsson
www.youtube.com/ericsson