Přední prodejce Conrad Electronic Česká republika si zvolil IBM Cloud pro personalizované oslovení zákazníků

Praha, 30. září 2016 – Přední český online prodejce elektroniky Conrad Electronic si vybral IBM Cloud k  rychlému a efektivnímu vedení na míru přizpůsobených marketingových kampaní. Díky řešení IBM Cloud zákazníkům poskytuje jedinečný obsah a lépe s  nimi komunikuje současně několika kanály. (TZ)
Conrad Electronic Česká republika, nabízí více než 140 000 různých druhů výrobků od domácích spotřebičů až po spotřební elektroniku. Společnost potřebovala najít nový směr. Ve spolupráci se společností VIVmail.cz, partnerem IBM, se Conrad Electronic rozhodl implementovat pokročilé řešení pro automatizaci marketingu a e-mailových kampaní IBM Cloud. Od zavedení řešení IBM Marketing Cloud se návratnost investic začala velmi pozitivně projevovat.

Conrad Electronic Česká republika se na základě toho rozhodl zvýšit investice do e-mailového marketingu. Po dvou měsících firma spustila několik automatizovaných kampaní, například uvítacího procesu. Kampaně byly vysoce účinné v  získávání nových zákazníků a plně se soustředily na zlepšení výsledků a dodávání aktuálního a relevantního obsahu. Aby každý program mohl mít dynamický obsah, musela společnost provést důkladnou revizi všech automatizovaných procesů a vytvořit nové šablony.

Každý zákazník nyní dostává na míru přizpůsobený obsah, který se automaticky generuje na základě jeho chování během nákupu. Mikrokampaně a segmenty se volí podle toho, jak se na stránkách pohybuje. Conrad Electronic Česká republika navíc speciálně pro jednotlivé zákazníky propojuje nové nabídky s unikátním externím obsahem. Dynamický obsah rovněž výrazně zvýšil efektivitu e-mailových kampaní a newsletteru.

IBM Marketing Cloud přináší společnosti Conrad Electronic Česká republika zásadní proměnu tržeb. Zvýšila se účinnost e-mailových marketingových kampaní a snížil počet nedokončených nákupů. „Automatické programy jsme přizpůsobili chování zákazníků. Výsledkem jsou vyšší tržby za jeden odeslaný e-mail,“ říká Ferdinand Valent, marketingový manažer společnosti Conrad Electronic Česká republika.

IBM Marketing Cloud zvýšil podíl e-mailového marketingu na celkových tržbách na 30 procent s  tím, že v  celkovém rozpočtu tvoří 10 procent. „Vezmeme-li v  úvahu celkové výsledky a srovnáme-li je s  náklady na jiné formy marketingu, podařilo se nám pomocí IBM Marketing Cloud ztrojnásobit efektivitu přímých e-mailových kampaní. Největší výhodou automatizovaných kampaní je absence slev a velmi dobré marže. Díky individuálně přizpůsobenému obsahu není tolik třeba prosazovat
speciální nabídky a slevy, což vedlo k růstu celkových marží v  tomto
prodejním kanále. Výsledný nárůst tak dokázal pokrýt  investici do řešení
IBM Marketing Cloud,“ doplnil Ferdinand Valent.


„IBM Marketing Cloud automaticky zobrazuje a kvantifikuje cesty, jimiž se zákazník při nakupování vydává. Díky tomu je možné zákazníky Conrad Electronic segmentovat podle jejich zájmu o jednotlivé produkty a následně určit, jak nejlépe oslovit každého z  nich,“ dodává Branislav Šebo, generální ředitel IBM Česká republika.

Další informace o službách IBM Cloud najdete na stránkách www.ibm.com/cloud.

O společnosti VIVmail.cz

Společnost VIVmail.cz byla založena v roce 2013, aby převzala e-mailingové aktivity společnosti VIVnetworks.com(*2009). Když VIVmail.cz převzal začátkem roku 2013 aktivity v inteligentním e-mailingu, tak službu využívalo 12 klientů. Do 12 měsíců si tým VIVmail.cz vybralo už přes 35 firem. V současné době inteligentní e-mail marketing používá v ČR více jak 120 společností. Mezi klienty VIVmail.cz patří například ČEZ, Auto Esa, Feedo, O2, Nutricia, Tescoma, Vodafone, ČSOB a další. Společnost VIVmail.cz je také pořadatelem E-mailing konference – jediné specializované konference v ČR, zaměřené na taktiky a technologie e-mailingové komunikace. Více informací na www.vivmail.cz.

O společnosti Conrad Electronic Česká republika

Společnost Conrad Electronic je jeden z největších zásilkových obchodů s elektronikou a technikou v Evropě. Ve svém portfoliu nabízíme více jak 140 000 výrobků a naše pobočky se nacházejí v 16 zemích. Produkty, které nabízíme usnadňují a zpříjemňují náš každodenní život. Stále také vyvíjíme nové produkty a snažíme se být inspirativní pro kohokoliv, kdo se zabývá elektronikou a technikou, a to jak profesionálně, tak amatérsky. Conrad je rodinná firma, která byla založena v Berlíně v roce 1923. Od roku 1946 působí ve městě Hirschau v Horním Falcku. Více než 90 let činnosti firmy Conrad znamená tradici a pokrok. Jméno Conrad se stalo pojmem ve světě elektroniky a techniky napříč celou Evropou.