Průzkum kyberbezpečnostní společnosti Kaspersky Lab* odhalil, že by velká část lidí ráda odešla ze sociálních sítí. Hlavním důvodem je zbytečné plýtvání časem. Naopak důvodem, proč na sociálních sítích jako je Facebook nebo Instagram zůstávají, je obava, že by jinak ztratili kontakt s přáteli a své digitální vzpomínky. (TZ)
Řešení prvního důvodu může být složité. S tím druhým ale uživatelům pomůže řešení od společnosti Kaspersky Lab. Ta právě pracuje na vývoji aplikace nazvané FFForget, která uživatelům umožní bezpečně uložit veškeré své vzpomínky ze sociálních sítí do zašifrovaných souborů. Lidé tak budou moci kdykoliv opustit prostředí sociálních sítí, aniž by se museli bát, že ztratí cenné fotografie, konverzace či videa.
Nedávný průzkum poukázal na narůstající trend, kdy digitální zařízení plní funkci externí lidské paměti. Studie také prokázaly, že se lidé stali závislými na neustálém kontrolování zpráv a statusů na sociálních sítích prostřednictvím svých mobilů či tabletů. Nejnovější studie nicméně také dokládá určitou míru sebekritiky, kdy lidé přiznávají svou fixaci na moderní technologie – 39 % dotázaných přiznalo, že na sociálních sítích marní čas. Téměř 78 % dokonce uvažovalo o jejich úplném opuštění.
Navzdory silnému přesvědčení opustit sociální sítě jsou uživatelé nuceni na nich zůstat. Nadpoloviční většina (62 %) jich je přesvědčena, že by ztratili kontakt se svými přáteli, pokud by svůj účet zrušili. 21 % se ani tak neobává ztráty spojení jako spíše ztráty digitálních vzpomínek, především fotografií.
Spuštění aplikace FFForget je plánováno na rok 2017. Zájemci se již nyní mohou přihlásit na stránce ffforget.kaspersky.com, kde mohou vznášet své připomínky a ovlivnit tak vývoj aplikace. Zároveň budou informováni o aktuálních novinkách a získají přednostní přístup k betaverzi.
*Kaspersky Lab provedla online průzkum mezi 4 831 respondenty. Dotazník obsahoval 8 otázek, které byly přeloženy do 9 jazyků: angličtiny, španělštiny, portugalštiny, francouzštiny, italštiny, němčiny, ruštiny, japonštiny a turečtiny, přičemž byl naprogramován pomocí Poll Daddy. Odkaz na dotazník byl šířen pomocí placené kampaně na Facebooku a Twitteru.
O společnosti Kaspersky Lab
Kaspersky Lab je mezinárodní společností, která se zabývá kybernetickou bezpečností a funguje již od roku 1997. Své rozsáhlé odborné znalosti kybernetických hrozeb využívá Kaspersky Lab při vytváření bezpečnostních řešení a služeb k ochraně podniků, kritické infrastruktury, vládních organizací a uživatelů po celém světě. Portfolio společnosti zahrnuje špičkové zabezpečení koncových bodů a specializovaná bezpečnostní řešení a služby sloužící k ochraně proti sofistikovaným a neustále se vyvíjejícím digitálním hrozbám. Technologie Kaspersky Lab chrání celosvětově více než 400 milionů uživatelů a 270 tisíc korporátních klientů. Více se dozvíte na www.kaspersky.cz.