Praha 21. února 2017 – První velká Pet Food konference v České republice, kterou pořádala společnost Pet Center CZ k příležitosti výročí 25 let existence se konala v pátek 17. února v Praze. Vystoupili zde přední čeští dodavatelé a výrobci zvířecích krmiv a potřeb pro zvířata i další významné zahraniční firmy. Tématem konference byl zejména trh pet food a jeho vývoj do budoucna. Mezi největší trendy lze považovat směřování zákazníků ke kvalitě – krmivům s maximálním podílem masa a výživových látek, a využívání služeb jako psí hotel, které usnadní život s mazlíčkem.
“Jsme velmi hrdí na to, že se nám podařilo uspořádat tematickou konferenci v takovém rozsahu. Trh s chovatelskými potřebami neustále roste a dynamicky se vyvíjí, je potřeba na něj umět reagovat a neustále se přizpůsobovat potřebám našich zákazníků. Právě ti jsou u nás na prvním místě, proč to vše děláme,” řekl Dalimil Čech v úvodním vystoupení. O velkém posunu vpřed svědčí i rekordní čísla – jen za posledních pět let počet platících zákazníků ve všech prodejnách Pet Center dosáhl téměř 17 milionů a prodejny za tu dobu navštívilo přes 50 milionů lidí. Nejprodávanější značkou se za toto období stala značka Huhubamboo, která představuje pamlsky pro psy a kočky, hračky ale třeba i pelíšky všech tvarů, velikostí a barev.
Rozdíly mezi velikostí prodejen Pet Center jsou znatelné – nejmenší prodejna v Brně v Židenicích má necelých 40 m2, největší Extra v Horních Počernicích pak 1730 m2. “Umíme dělat prodejny různě velké – každá si zaslouží specifickou pozornost a s každou trochu odlišně pracujeme, aby zákazníkům mohla nabídnout co nejvíce ze svých možností,” uvedl Čech.
O historii českého trhu i společnosti Pet Center od devadesátých let až do dneška hovořila exkluzivně Rita Giglioli, Marketing & Trade Marketing Manager ve společnosti Gimborn Italia, jejíž rodina v Itálii započala podnikání s pet shopy již v padesátých letech minulého století. Na přednášku Giglioli navázal Dušan Pirc, exportní manažer společnosti Gimborn pro CEE & RU, který doplnil zajímavá fakta z období 2000 až 2016, kdy Pet Center přešlo do českého vlastnictví. Kateřina Holnová, marketingová ředitelka Pet Center, nastínila směřování společnosti do budoucna.
“Prodejny jsou pro nás nejdůležitější – jsou naprostým základem, kde se s našimi zákazníky potkáváme a kde si s nimi rádi popovídáme, poradíme jim a vytvoříme si s nimi dlouhodobější vztah. Právě proto se soustředíme na redesign těchto míst a dbáme na rozsáhlá školení personálu, protože chceme, aby se s námi zákazníci cítili příjemně. Investujeme také do služeb, jako jsou psí hotel a školka, již dvě veterinární kliniky, do budoucna plánujeme rozšiřovat o psí salon či interaktivní kiosky na prodejnách,” řekla Kateřina Holnová.
Češi jsou chovatelé domácích mazlíčků
Věděli jste, že podle výzkumů agentury GfK, která se specializuje na průzkumy trhu a spotřebitelské chování, téměř 80 % českých domácností chová minimálně jednoho domácího mazlíčka, ze 48 % je to pes, z 31 % kočka? Češi domácí mazlíčky milují a odpovídají tomu i trendy na trhu.
Hlavním trendem pro rok 2017 bude industrializace krmiv – o výrobě suchých a nově i mokrých kočičích a psích krmiv mluvil zejména Pavel Bouška, majitel společnosti Vafo, největšího českého výrobce krmiv pro psy a kočky. Novinkám z rybího světa se věnoval ve své prezentaci Oldřich Šimeček z firmy Sera, výrobce a prodejce produktů pro sladkovodní i mořská akvária.
Zákazníci čím dál více tíhnou k doplňkovému sortimentu zahrnujícímu krémy, šampony a další wellness produkty pro domácí mazlíčky, které jsou standardně blízké člověku. Jedním z důležitých aspektů vývoje je edukace zákazníků a postupný přechod ke kvalitním výrobkům s vysokými podíly masa/zeleniny a bohatými na vitamíny, minerály a další prvky přínosné pro zvířata. To samé platí i pro obojky, postroje i třeba klece, o čemž hovořil Tomáš Pšenák ze společnosti Ferplast. V neposlední řadě na významu posilují specializace ve formě odborného poradenství a služby.
Konference se dotkla také problematiky množíren psů. Václava Brabcová, předsedkyně Občanského sdružení na ochranu opuštěných zvířat, přednášela o nelegálním chovu a vývozu štěňat, v čemž Česká republika drží prvenství. Ve spolupráci s Občanským sdružením Pet Center realizovalo v rámci aktivity #stopmnozirnam veřejnou sbírku ve 110 prodejnách po celé České republice, která běžela od loňského června do konce roku 2016. Na konferenci proběhlo slavnostní předání částky vybrané v kasičkách, která celkem činila 274 tisíc korun. Pet Center částku podpořilo zbožím v hodnotě dalších 50 tisíc korun.
O společnosti Pet Center CZ
Pet Center CZ šíří radost mezi domácími mazlíčky a jejich chovateli, a to prostřednictvím sítě prodejen s chovatelskými potřebami Pet Center v Česku i na Slovensku. Prodejny jsou zákazníkům k dispozici prakticky 364 dní v roce.
Společnost vznikla v roce 1991 a v současné době má Pet Center po celé České a Slovenské republice přes 150 prodejen. Nabízí v nich široký sortiment chovatelských potřeb, rozsáhlou nabídku kvalitních krmiv nebo známé i méně známé druhy domácích zvířat. V červenci společnost otevřela Psí hotel a školku v centrále v Horních Počernicích v Praze. V létě 2016 byl spuštěn nový e-shop pro Česko (www.petcenter.cz) i Slovensko (www.petcenter.sk).
Pet Center je jasná volba pro každého stávajícího i budoucího majitele jakéhokoli domácího mazlíčka. Je místem, kde mohou chovatelé sdílet své zážitky a zkušenosti. Místem, kam může každý přijít pro radu a pomoc.
Pet Center aktivně pomáhá ohroženým zvířatům a ve spolupráci s Občanským sdružením na ochranu ohrožených zvířat se podílí na aktivitě #stopmnozirnam.