První česká pojišťovna používá ke sjednání pojištění chatbota

AXA Assistance jako první finanční instituce v České republice představuje vlastního chatbota, který dovede sjednat cestovní pojištění. Stačí si s ním vyměnit pár zpráv přes Facebook Messenger. Jako byste říkali kamarádovi: „Jedu v pátek, vracím se za týden, tak mě prosím tě pojisti.“ (TZ)

Stojíte na letišti, za chvíli letíte a najednou vám dojde, že jste zapomněli na pojištění. Normálně byste si na mobilu otevřeli stránky pojišťovny, nově ale máte k dispozici jednodušší řešení. Stačí otevřít Facebook Messenger, vyhledat firemní stránky AXA Assistance a napsat jakoukoli zprávu.

Po zahájení konverzace vás osloví chatbot a zeptá se kdy, kam a na jak dlouho plánujete jet. Poté nabídne několik variant pojištění, a pokud si jednu z nich vyberete, požádá o osobní údaje a další nezbytnosti. Všechny informace v reálném čase zpracuje a na závěr zobrazí přehled pojištění s možností ho jednoduše zaplatit. Celý proces je rychlý a intuitivní. Styl komunikace chatbota navíc odpovídá tomu, jak si mezi sebou lidé na chatu běžně píšou.

„Chtěli jsme celý proces sjednávání trochu zjednodušit a usnadnit lidem výběr vhodného pojištění,“ tvrdí Lukáš Přikryl, vedoucí digitálního marketingu a inovací AXA Assistance. „Náš pojišťovací chatbot doplňuje klasické způsoby sjednávání, například přes webové stránky a podobně. Reagujeme tak na aktuální trend v digitálním marketingu,“ dodává Přikryl.

Chatbota pro AXA Assistance vyvinula softwarová společnost Pragonauts, dříve Mobile Internet. Vyzkoušet si ho můžete prokliknutím tohoto odkazu nebo si na Facebook Messengeru vyhledat AXA Assistance CZ/SK a poslat mu zprávu.