Monitoring internetových diskusí u eMerite.cz zahrnuje už i sociální síť Google+

Služba eMerite VOBID, která spočívá v monitoringu a vyhodnocování obsahu diskusí na sociálních sítích i kdekoliv jinde na internetu, nově sleduje i příspěvky v aktuálně vyvíjeném komunitním projektu společnosti Google. Přestože Google Plus zatím funguje pouze v testovací verzi, zařadila společnost eMerite tamější diskuse mezi sledované servery, aby dostála svojí snaze být lídrem monitoringu sociálních médií v ČR. (TZ)

Běžné softwarové nástroje, určené k monitoringu sociálních sítí, nejsou schopny sledovat diskuse uživatelů Google+, protože tato síť dosud nedisponuje tzv. API rozhraním, které tyto softwary využívají k prohledávání obsahu Facebooku, Twitteru, Foursquare apod. Společnost eMerite proto ve spolupráci se svými zahraničními technologickými partnery vyvinula metodu, která jí i bez API přístupu do Google+ umožňuje vyhledávat v něm názvy firem, produktů a dalších klíčových slov, zvolených klienty.

Ke konkurenčním výhodám služby eMerite VOBID patří mj. fakt, že k prohledávání sociálních sítí, blogů, komentářů pod články a dalších internetových diskusí využívá vždy minimálně tři specializované softwarové nástroje zároveň. Díky tomu nachází eMerite pro svoje klienty v online diskusích o poznání více vyhledávaných klíčových slov, než kolik jsou schopny najít firmy, které k monitoringu používají jediný software. „Správnost naší strategie nespoléhat se na využívání jediného vyhledávacího softwaru se nám opakovaně potvrzuje,“ poznamenal k tomu Martin Petrášek, ředitel společnosti eMerite. „Zas a znovu se nad každou další analýzou obsahu internetových diskusí přesvědčujeme, že bychom klienty ochudili o desítky procent z toho, co se o nich píše, kdybychom k monitoringu použili pouze jeden – byť sebelepší – software,“ doplnil Petrášek. Společnost eMerite se proto stala partnerem předních světových poskytovatelů softwarů pro monitoring sociálních sítí, a používá i český Ataxo Social Insider.

Mezi odběratele eMerite VOBID – vyhodnocování obsahu internetových diskusí v češtině, slovenštině i v dalších jazycích – patří např. Vodafone, Tesco Stores, Komerční banka, Danone, Intel, AAA AUTO, Ministerstvo vnitra ČR a další klienti. Podstatou služby není pouze klasické zasílání denních, týdenních nebo měsíčních reportů z monitoringu klíčových slov, ale umožňuje rovněž odhalovat nejvlivnější diskutéry (Opinion Makers), vytipovávat potenciální propagátory značky (Brand Advocates) atp. Zaměstnanci eMerite také přispívají do diskusí ve prospěch klientů, ať už anonymně nebo přímo jejich jménem.