První zpravodajská reality show portálu iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz spouští 5. září 2011 unikátní kampaň, která má oslovit především mladou generaci (www.idnes.cz/tvujpribeh). Propagace je spojená se soutěží pro lidi ve věku od 18 do 24 let a motivuje je ke splnění zajímavého životního cíle. Koncept první zpravodajské reality show připravila pro iDNES.cz reklamní agentura JABARA z Brna. (TZ)

Každý, kdo se do soutěže přihlásí a přispěje svým příběhem, bude zařazen do hodnocení odborné poroty, která vybere 100 semifinalistů. V druhé polovině října se na iDNES.cz uskuteční závěrečné hlasování, ve kterém čtenáři a fanoušci soutěžících vyberou z řad semifinalistů konečnou padesátičlennou skupinu. Každému z této padesátky, kterému se podaří doložit splnění stanoveného cíle, pak iDNES.cz vyplatí odměnu 100 000 korun.Hlavním mottem kampaně je „A co tvůj příběh… Už začal?“ „Chtěli jsme, aby se mladá generace nechala inspirovat světem okolo, děním, zprávami nebo příběhy druhých, které často zveřejňujeme na našem serveru,“ uvedl ředitel iDNES.cz Jaroslav Kábele. iDNES.cz má pro finalisty, kteří splní stanovený cíl, připravenu sumu 5.000.000 Kč.“Každý si asi dobře pamatuje na svoje dvacetiny, pro mnohé to byla skutečná životní křižovatka,“ říká Jiří Dvořák, ředitel reklamní agentury JABARA, v níž kampaň vznikla, a dodává: „Mladí v tomto věku již mají období revolty za sebou a hledají svoji cestu a inspiraci. Stejně jako oporu v těch, co jim fandí, věří a hlavně nerozmlouvají jejich plány. Navrhli jsme proto tuto jedinečnou zpravodajskou reality show, v níž portál iDNES.cz veřejně podpoří mladé cílevědomé lidi, a fandit jim tak v jejich cestě za cílem budou milióny čtenářů. A zapojíme i je – do výběru finalistů.“Do podpory projektu první zpravodajské reality show se také zapojilo 11 úspěšných českých osobností. Miss World a filantropka Taťána Kuchařová moderátorka Lucie Borhyová, ekonom a myslitel Tomáš Sedláček, zpěvák Matěj Ruppert, fotbalista Libor Sionko, hokejista Michal Broš, zpěvačka Ewa Farná, snowboardista Martin Černík, kapela Charlie Straight, DJ elektronické hudby Ladida, principál Rosťa Novák… a také gorila Richard z pražské ZOO. Různorodá skupina z více oborů má v kampani za úkol motivovat mladé lidi, aby se se svým příběhem přihlásili a splnili si vlastní sen. Ladida povzbuzuje čtenáře: „Někdy se to prostě musí risknout! A když budete dělat to, co máte rádi, a dáte do toho úsilí, dosáhnete úspěchu. To mi věřte.“iDNES.cz na kampani spolupracuje rovněž se Zoo Praha. Do projektu bylo zařazeno celkem 10 vybraných zvířat, ke kterým budou v zoo distribuovány letáčky a plakáty. Lídrem skupiny je gorila nížinná Richard, poté varan komodský Aranka, ibis skalní Hans, kůň Převalského Len, hroch obojživelný Maruška, lachtan jihoafrický Meloun, žirafa Rotschildova Nora, lemur kata Černý ocásek, slon indický Shanti, tygr sumaterský Surami.Odbornou porotu projektu tvoří: kapela Charlie Straight, ředitel iDNES.cz Jaroslav Kábele, kreativní ředitel reklamní agentury JABARA Tomáš Kreisler, zástupce šéfredaktora iDNES.cz Tomáš Ventura a zástupce šéfredaktora MF DNES Michal Musil. Porota bude pečlivě posuzovat každý jednotlivý příběh a vybírat ty nejlepší, nejzajímavější a nejoriginálnější.Imagová kampaň iDNES.cz proběhne ve třech vlnách. V první a zároveň hlavní fázi, která má mediální hodnotu 20 mil. Kč, bude iDNES.cz komunikovat VIP osobnosti. Ty se objeví zejména v tiskové inzerci v MF DNES, Lidových novinách, deníku Metro či týdeníku Euro a na bannerových plochách všech ostrovů portálu iDNES.cz a Kraje.iDNES.cz. Kampaň bude také podpořena rádiovými spoty na Evropě 2, Frekvenci 1, Impulsu, Expresu a rádiu Classic a dále videospoty na TV Óčko, Prima Cool a v síti kin Cinestar. Video spoty byly natočeny ve studiu FairFilm pod režisérským dohledem Miloše Zábranského. Cílová skupina se může o projektu dozvědět rovněž z kampaně na středních a vysokých školách či z autobusů Student Agency. Ve druhé a třetí fázi budou komunikováni jednotliví soutěžící, jejich příběhy a značka iDNES.cz, a to v mediální hodnotě 10 mil. Kč.Časový rozvrh soutěže:

5. září až 2. října – přihlašování příběhů

17. října až 30. října – hlasování veřejnosti o padesátce finalistů

30. října zveřejnění finalistů

O mediální skupině MAFRA:

Mediální skupina MAFRA sdružuje pod svou střechou produkty ze všech oblastí mediálního trhu. Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník MF DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny, kategorii bezplatných deníků zastupuje deník Metro.

Zpravodajské portfolio doplňují nejdůvěryhodnější zpravodajský portál iDNES.cz a server Lidovky.cz, dalším portálem je pak jobdnes.cz pro vyhledávání zaměstnání.

Do skupiny patří i dvě pražská rádia – Expresradio 90,3 FM a rádio Classic FM a hudební televize Óčko.

O reklamní agentuře JABARA:
Reklamní agentura JABARA, stabilní nezávislá česká reklamní agentura se sídlem v Brně, navrhuje a řeší reklamu a komunikaci napříč všemi marketingovými aktivitami pro klientelu z celé ČR, vždy s důrazem na efektivní kreativitu a růst značek, od roku 2006 členem Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA M.K.).