SIGNAL festival minulý týden oslavil 5 let. Návštěvníkům předvedl dvacet uměleckých instalací i další aktivity včetně partnerských.
Partneři SIGNAL festivalu se v rámci letošního ročníku opět podíleli na především doprovodném programu akce. Jednou z nejvýraznějších z nich byla aktivita hlavního partnera, společnosti Mercedes-Benz. Mercedes-Benz spolu s kreativním studiem Oficina vytvořil pro fasádu kostela sv. Ludmily interaktivní hru, která vyplňovala čas mezi videomappingy na náměstí Míru. Lidé se prostřednictvím mobilních zařízení a speciální dedikované webové stránky Odpocet.eu mohli připojit a vyslat své iniciály na fasádu kostela sv. Ludmily. Oblíbená stavba tak ožila nejen během projekce videomappingu, ale i při čekání na ni.
Jak každý z nás může využít současných technologií pro kreativní vyžití předvedla společnost Samsung ve své Samsung Story Cube umístěné na náměstí Republiky. Návštěvníci v ní mohli pomocí telefonu Galaxy Note 8 objevit skrytého umělce v sobě samých a podílet se na podobě Cube.
Interaktivně zapojoval do svých aktivit diváky i oficiální foto partner SIGNALu Canon. V jeho Canon Foto Hub si lidé mohli vyzkoušet malování světlem, mohli si vytisknout fotografie, které na festivalu pořídili, nebo se naučit, jak fotit ve světlech SIGNAL festivalu. Zájemci se pak zúčastnili Canon Instameetu, workshopu a přednášky pod vedením ambasadora značky Tomáše Třeštíka. Zároveň si Canon připravil říjnovou low light fotosoutěž SIGNAL FESTIVAL, která zapojovala uživatele Instagramu zachycování atmosféry a okamžiků festivalu.
„Partneři jsou pro SIGNAL festival, tak jako asi pro každou kulturní, ale sportovní akci nezbytní. My se každoročně snažíme, aby zapojení našich partnerů do festivalu bylo co nejpřirozenější a přinášelo něco zajímavého i návštěvníkům. Ne vždy je to možné, ale jsme rádi, že každoročně se nám daří v tomto ohledu posunovat, což je třeba případ spolupráce s Mercedes-Benz,“ doplňuje Petr Plewka, ředitel marketingu SIGNAL festivalu.
O SIGNAL festivalu
Světelný festival SIGNAL je největší kulturní událost v České republice, která díky jedinečnému propojení umění, městského prostoru a moderních technologií za svou čtyřletou existenci přilákala do kulis Prahy více než 1, 5 milionu diváků.
Festival v sobě jedinečným způsobem spojuje vizuálně atraktivní díla s náročnými instalacemi mezinárodní kvality. Svou koncepcí tak oslovuje jak širokou, tak odbornou veřejnost. Díky podpoře nových uměleckých děl je SIGNAL festival respektovanou platformou i v mezinárodním měřítku a vyhledávaným místem pro seznámení se s nejnovějšími projekty oboru.
Financování festivalu tvoří podpora dotačních programů, zejména Magistrátu hl. města Prahy, Ministerstva kultury a zapojených městských částí, dále partnerství s komerčními subjekty a výnosy z vedlejší činnosti festivalu.
5. ročník festivalu světla SIGNAL proběhne od 12. do 15. října.
Více informací na www.signalfestival.com
Facebook: www.facebook.com/SignalFestival
Instagram: www.instagram.com/signalfestival/
Poděkování:
Festival světla v Praze SIGNAL vzniká za laskavé podpory hlavního města Prahy, městské části Praha 3, Ministerstva kultury ČR, Ministerstva pro místní rozvoj ČR, městských částí Praha 1, Praha 2, Molior.
Hlavní partner: Mercedes-Benz
Oficiální partneři: Cisco, Czech Tourism, Skupina ČEZ, Samsung
Generální mediální partner: Česká televize
Hlavní mediální partneři: Český rozhlas, Aktuálně.cz, CineStar, Deník, JCDecaux, Reflex
Mediální partneři: Harper`s Bazaar, Art Jaws
Technologičtí partneři: AV media, ROBE
Technický partner: KOMA, Pražské služby
Oficiální fotopartner: Canon
Oficiální pivo: Staropramen
Oficiální dopravce: Dopravní podnik hlavního města Prahy