Výdaje do internetové reklamy na konci prázdnin poklesly jen mírně

V srpnu 2011 se do internetové display reklamy investovalo 272 milionu korun v ceníkových cenách. Meziměsíčně došlo k poklesu o necelých 6 milionů korun. Největším zadavatelem v měsíci srpnu byl Lidl Česká republika, který nakoupil internetovou reklamu v hodnotě 15,1 milionu korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost MEDIARESEARCH. (TZ)

Podle výsledků výzkumu AdMonitoring, který monitoruje výdaje do internetové display reklamy, se v srpnu 2011 do online reklamy investovalo v ceníkových cenách celkem 272 milionu korun. Meziměsíčně se jedná o pokles o 2,16 %.Na vrcholu žebříčku zadavatelů se umístil Lidl Česká Republika, který nakoupil internetový reklamní prostor v hodnotě 15,1 milionu korun. Internetovou reklamu v ceníkové hodnotě přes deset milionů zakoupil také Internet Mall (12,7 mil. Kč) a Invia.cz (10,8 mil. Kč).Tabulka uvádí TOP 10 skupin médií, u kterých zadavatelé reklamu nakupovali. V rámci této skupiny se proinvestovalo více než  230 milionů korun v ceníkových cenách. Nárůst investic o více než deset procent zaznamenaly skupiny Economia, Sanoma Media Praha a Centrum Holdings.

AdMonitoring uvádí reklamní výdaje na základě ceníkových cen.

Tabulka 1: Top 10 skupin médií – meziměsíční srovnání

Skupina médií

Cena (srpen 2011)

Cena (červenec 2011)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

98 133 963 Kč

103 693 961 Kč

-5%

Centrum Holdings

51 905 218 Kč

45 773 455 Kč

13%

MAFRA

40 970 943 Kč

49 756 800 Kč

-18%

Mladá fronta

12 412 964 Kč

12 865 028 Kč

-4%

Economia

10 328 799 Kč

7 983 462 Kč

29%

Ringier Axel Springer

5 878 060 Kč

1 991 733 Kč *)

——- %

CET 21

3 764 551 Kč

5 180 012 Kč

-27%

Internet Info

3 277 193 Kč

3 641 197 Kč

-10%

Business Media

1 948 286 Kč

2 038 179 Kč

-4%

Sanoma Media Praha

1 482 120 Kč

1 134 432 Kč

31%

*)Vzhledem k technickým problémům subjektu Ringier Axel Springer nejsou červencová data tohoto subjektu úplná.Doplňující informace:

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.