Čezeta Motors dnes oznámila uzavření investice 15 milionů korun, kterou získala na investiční platformě Crowdberry od téměř sedmdesáti investorů, kteří se stali spolumajiteli své oblíbené firmy. Jedná se tak o jeden z nejúspěšnějších crowd investičních projektů na českém trhu. Pokračující zájem investorů a vysoká poptávka z celé Evropy vedla k rozhodnutí nabídnout investorům dalších 5 % firmy a navýšit cílovou částku na 20 milionů korun.
Investice je součástí plánu Čezety vyrábět v roce 2022 pro celý evropský trh 2 000 motorek ročně. Největší část získaných peněz bude směřovat do výroby a nové lakovny. Firma chce všechny procesy postupně přesunout pod vlastní střechu v prostějovské historické budově továrny Wikov. Čezeta také plánuje otevření nového showroomu v centru Prahy, který nejen nabídne možnost elektro motorku vyzkoušet a bude propagovat Čezetu u návštěvníků Prahy, ale bude také zastřešovat komunitu, která se již kolem moderně střižené legendy vytváří.
„Těší nás, kolik lidí nám projevilo důvěru. Příjemně mě překvapilo, že jsme s Crowdberry dokázali za měsíc připravit investiční příležitost výhodnou pro investory i společnost samotnou. Během kampaně se nám podařilo získat více než 15 milionů korun za pouhé dva týdny. Crowdberry nám vlastně sestavilo privátní joint venture partnerství na míru, které jsme nyní uzavřeli, ale zájem investorů nás přesvědčil k nabídce dalších pěti procent firmy. Očekávám, že díky prodloužení kampaně ve firmě přivítáme ještě dalších 20 nových spolumajitelů a posílíme tak kapitálovou strukturu společnosti. Z celého investičního procesu máme velkou radost, protože nám kromě kapitálu přinesl i nové zákazníky a podporu v oblasti strategie a komunikace značky,” popisuje Neil Eamonn Smith, CEO a majitel společnosti Čezeta.
Čezeta kombinuje historickou značku s nadčasovým designem a především špičkovými technologiemi. Technické parametry řadí tuto elektro motorku do světové špičky. Stroj ujede až 150 km na jedno nabití, nabije se za 3,5 hodiny a dosahuje maximální rychlosti 115 km/h. Unikátní je i systém rekuperačního plynového a brzdového řídítka.
První stroje firma doručila letos na jaře do Belgie a Spojeného království. Nyní tým pracuje na vlastní aplikaci, která má zákazníkovi umožnit snadnější komunikaci se skútrem. Prioritou je také optimalizace výrobního procesu a stabilizace na trhu. Firma zvažuje i rozšíření výrobní řady o další nadčasový model.
„Čezeta je inovativní firma, která již prokázala zájem zákazníků z celého světa. Naše investory přesvědčila hlavně vize týmu stát se špičkou v rostoucím odvětví elektro mobility skloubením designu, inovací, špičkových technologií a služeb do produktu cílícího na nejnáročnější zákazníky. I proto se Čezeta rozhodla přijmout ještě další investory, kterým poskytneme po registraci na naší platformě stejný servis jako prvním sedmdesáti investorům. Od přípravy transakce a právních služeb až po dlouhodobý dohled nad investicí,“ říká David Jelen, partner Crowdberry pro Českou republiku.
Historie Čezety sahá až do roku 1957, kdy několik motocyklů, včetně legendárního skútru, navrhl dobrodruh a konstruktér Jaroslav František Koch. Jeho nejznámějším dílem je Čezeta 501. Poznávacím znamením je specifický tvar přední části, díky němuž se jí přezdívalo „prasátko“. Čezeta se rychle stala hitem a symbolem svobody během studené války. Vyvážela se do mnoha zemí především východního bloku, ale třeba také na Nový Zéland, kde se prodávala pod značkou NZeta.*
Čezeta Motors pokračuje ve výrobě skútrů v malých sériích s úpravami na přání zákazníka ve vlastní továrně v Prostějově, kde ve 30. letech 20. století sídlil československý výrobce vozů Wikov. Zde po něm zůstaly originální prostory pro svařování, lakování, montáž a testy. Její CEO a majitel Neil Eamonn Smith pochází z Velké Británie a v České republice pracuje od roku 1998. Před pěti lety založil společnost Čezeta Motors, která k 60. výročí firmy Čezeta navrhla a vyvinula zatím poslední model Čezety typ 506.