Internetové servery zapojené do projektu NetMonitor v říjnu 2011 navštívilo rekordních 6,13 milionu uživatelů z ČR a ti zobrazili 7,53 miliardy stránek. Říjen je tak z hlediska návštěvnosti internetu prozatím nejsilnějším měsícem roku. (TZ)
Aktuální statistiky návštěvnosti českého internetu ukazují, že servery zapojené do projektu NetMonitor v říjnu 2011 navštívilo 6,13 milionu reálných uživatelů (RU) z ČR. Meziměsíčně návštěvnost vzrostla o 4,02 % a říjen se tak v počtu návštěvnosti stal prozatím nejsilnějším měsícem letošního roku.
Internetoví uživatelé strávili v říjnu 2011 na internetu v průměru 26 hodin a 4 minuty, během kterých zobrazili 7,5 miliardy webových stránek. Oproti září strávili reální uživatelé na českém internetu o hodinu a 39 minut více času a zobrazili o 11,98 % stránek více.
Letošní říjen je z hlediska návštěvnosti internetu zatím nejsilnějším měsícem roku, stejně tak tomu bylo i v loni.
Ukazatel |
IX.11 |
X.11 |
Změna |
|
Absolutní |
Relativní |
|||
Reální uživatelé z ČR |
5 897 572 |
6 134 870 |
237 298 |
4,02% |
Počet zobrazených stránek z ČR |
6 720 250 122 |
7 525 589 863 |
805 339 741 |
11,98% |
Průměrně strávený čas (ATS) |
24:24:16 |
26:04:00 |
1:39:44 |
6,81% |
Tab. 1: Základní statistiky návštěvnosti – meziměsíční srovnání
Zdroj: NetMonitor – SPIR – MEDIARESEARCH & Gemius, září a říjen 2011
Projekt měření návštěvnosti českého internetu provádí společnost MEDIARESEARCH pro Sdružení pro internetovou reklamu.
NetMonitor projekt výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetových serverů v České republice. Výstupy NetMonitoru umožňují analyzovat efektivitu obsahu internetových serverů a plánovat internetovou reklamu.
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (TV metry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.
Gemius S.A. (www.gemius.pl) je největší internetovou výzkumnou agenturou ve střední a východní Evropě a poskytuje širokou škálu online výzkumů pro významné klienty v regionu. Cílem jeho základního výzkumu gemiusAudience je zavést jednotný způsob měření návštěvnosti internetu ve všech zemích, kde společnost působí. Prostřednictvím spolupráce s významnými internetovými profesními sdruženími a dalšími klíčovými hráči na trhu Gemius poskytuje přesné, vysoce kvalitní data pro mediální plánování, nákup a prodej. Ve spolupráci s Mediaresearch realizuje komplexní výzkum internetu v České (NetMonitor) a Slovenské republice (AIMmonitor).