Společnost R2B2, která provozuje digitální reklamní síť, představuje nový typ cílení na uživatele mobilních telefonů. Inzerenti mohou programaticky oslovit uživatele mobilních zařízení podle značky a modelu jejich telefonu. Jako první si tento typ cílení ve své kampani vyzkoušela společnost Samsung.
Inzerenti, kteří využívají programatickou reklamní síť R2B2 Multiscreen, mohou svá reklamní sdělení nově cílit na konkrétní značky a modely mobilních telefonů. Tento typ cílení představuje společnost R2B2 krátce poté, co spustila také cílení na konkrétní značky a modely televizí.
Mezi značky dostupné pro cílení se řadí například Apple, Samsung, Huawei, Xiaomi, Lenovo a další. Počet dostupných značek je v řádu vyšších desítek, u konkrétních modelů lze pak vybírat z nižších tisíců.
Podle Františka Baumy, šéfa produktu R2B2, jde o vymoženost programatického nákupu užitečnou pro velké množství inzerentů. „Cílení na mobilní zařízení a některé jejich značky je standardně součástí nákupní platformy Adform DSP. Nicméně možnost cílit na konkrétní modely v ní dosud chyběla. Proto se ve spolupráci se společností Adform snažíme inzerentům s novým typem cílení usnadnit práci a zároveň zpřesnit zásah jejich reklamních sdělení. Věříme, že tento nový způsob zásahu uživatelů mobilů je atraktivní pro široké spektrum inzerentů a zadavatelů reklamy, ať už se bude jednat o ecommerce společnosti, herní průmysl nebo samotné výrobce mobilních telefonů.”
Společnost Samsung byla první, která si tuto možnost cílení ve své kampani vyzkoušela. „Kampaň se týká časově limitované nabídky na nákup vybraných modelů Samsung. Na základně interních dat a výzkumu jsme chtěli s touto nabídkou oslovit pouze majitele starších modelů, u nichž je pravděpodobnost pořízení nového telefonu nejvyšší a právě nový typ cílení nám to umožnil,“ říká Lenka Felberová z agentury Cheil Worldwide.