- Mobilní služby dostupné v celém úseku Muzeum – Roztyly
- Dalších 21 stanic v centrální části Prahy bude pokryto v příštím roce
Praha, 30. října 2018 – V dubnu tohoto roku byla podepsána smlouva umožňující zahájení pokrývání pilotního úseku pražského metra mobilním signálem. Už od 2. října mohou cestující využívat služby mobilních operátorů CETIN – O2 – T-Mobile – Vodafone v prvním úseku Muzeum – Vyšehrad, a dnes, 30. října v 15,00, konsorcium operátorů spouští zbývající část pilotního úseku – Pražského povstání – Roztyly. Operátoři, kteří výstavbu hradí sami, zatím investovali přibližně 80 milionů korun.
Podle vyjádření představitelů Konsorcia pokrývání metra patří k opravdu složitým úkolům: na projektu spolupracuje celá řada subjektů, technici se pohybují v neznámém terénu a práce ve veřejných částech stanic a tunelech metra mohou probíhat pouze během přepravní výluky, tedy 2,5 hodiny v noci. Bez výborné spolupráce všech zúčastněných firem a Dopravního podniku by dokončení pilotu v daném termínu bylo stěží možné.
Na pilotní úsek naváže pokrývání celé metropolitní podzemní dráhy. Těžiště výstavby bude ležet v následujících dvou letech; hned v roce 2019 Konsorcium plánuje pokrýt dalších 21 stanic, které patří k těm nejvytíženějším. V letech 2020 a 2021 pak budou dokryty všechny zbývající stanice a tunely mezi nimi.
„Daří se zvyšovat komfort cestujících a zároveň tím plníme to, co jsme slíbili. Už příští rok bude pokryto dalších 21 stanic a já věřím, že celé metro bude pokryto do konce roku 2021 tak, jak stojí ve smlouvě,“ říká pražská primátorka Adriana Krnáčová.
Fakta a čísla:
- Pražské metro denně přepraví až 1,7 milionů cestujících na 3 trasách o celkové délce 65,2 km. Celkový počet stanic je 61.
- Konsorcium operátorů ve složení T-Mobile – CETIN – O2 – Vodafone pokrývá metro mobilní technologií na vlastní náklady.
- Projekt za všechny operátory zastřešuje T-Mobile.
- Všechny mobilní služby – hlas, textové zprávy i data – budou dostupné pro zákazníky všech mobilních operátorů včetně virtuálních.
- Práce mohou probíhat pouze během pracovního týdne, 2,5 hodiny v noci během odstávky.
- 2 měsíce zabere pokrytí tunelu mezi dvěma stanicemi v obou směrech
- Až 10 000 000 Kč stojí pokrytí úseku mezi dvěma stanicemi.
- Celkové náklady se odhadují na půl miliardy Kč.