Společnost SAP uvádí na trh mobilní aplikace, které umožní transformovat klíčová průmyslová odvětví a obory podnikání. Tyto aplikace určené pro mobilní zaměstnance ve firmách řeší potřeby řady kategorií zaměstnanců a podporují široké spektrum činností. Společnost SAP tak dále rozšiřuje své portfolio; její komplexní podnikové mobilní řešení zahrnuje jak platformu, tak aplikace i zabezpečení. Podnikoví uživatelé nyní vyžadují, aby i pracovní aplikace mohli ovládat s podobným komfortem jako v soukromém životě. Nová řešení umožní zaměstnancům pracovat kdykoliv a kdekoliv, nevázat se k pracovnímu stolu a počítači a ukazují, že společnost SAP je schopna zareagovat na trend nástupu mobilních aplikací pro koncové zákazníky. Aplikace jsou dostupné v SAP Store. (TZ)
Společnost SAP nabídne svým zákazníkům rychlý přístup k novým mobilním aplikacím a možnost jejich stažení v mobilní sekci SAP Store, což je „tržiště“ vycházející z jednoduchosti podobných systémů pro koncové uživatele, přičemž ale zároveň zohledňuje specifické potřeby firem. K SAP® Store lze přistupovat z webového rozhraní i prostřednictvím mobilních zařízení (např. se systémy iOS, Android a BlackBerry). Přístup z mobilních zařízení se realizuje prostřednictvím řešení pro jejich správu Afaira. V rámci SAP Store jsou k dispozici aplikace vyvinuté společností SAP nebo v ekosystému jejích partnerů – v takovém případě je společnost SAP certifikuje. Zákazníci si mohou aplikace stahovat a vyzkoušet ještě předtím, než se rozhodnou k jejich nákupu. K dispozici jsou aplikace z řady oborů od zdravotnictví přes podporu prodeje či státní správu až po aplikace pro mobilní podporu zaměstnanců.
Další aplikace, z nichž většina pochází od partnerů společnosti SAP a které se již brzy ocitnou na SAP Store, můžete najít na www.sappartnermobileapps.com/showcase.php. Vše je přehledně řazeno podle jednotlivých oborů či oblastí využití.
K nově uvedeným mobilním aplikacím na SAP Store patří například:
SAP Electronic Medical Record – Lékaři se dostávají pod stále větší tlak, aby zlepšili kvalitu, bezpečnost a účinnost péče o pacienty. Nová mobilní aplikace jim dává okamžitý přístup k pacientovým záznamům, umožňuje sledovat informace o vývoji případu a spolupracovat s dalšími odborníky. Klíčovou vlastností aplikace je přístup k aktuálním informacím o důležitých parametrech pacientova stavu, diagnózám i prognózám. Řešení by mělo pomoci zkracovat také čekací dobu pacientů. Zde je možné se podívat, jak vypadá nasazení aplikace v praxi: Charité: Customer Testimonial Video
Pro zvýšení produktivity pracovníků v oblasti prodeje a služeb je nezbytná dostupnost aktuálních informací také prostřednictvím mobilních zařízení. SAP Field Service 2.0 nabízí pracovníkům podpory a servisním technikům pohled na zákazníka a jeho aktivity v reálném čase.
Nová verze SAP CRM Sales 2.0 obsahuje nové nástroje pro podporu prodeje; prodejci mají s její pomocí na mobilním zařízení přístup k informacím o slevách, technických parametrech, cenových nabídkách, kontaktech a obchodních příležitostech a k řadě dalších procesů, které pokrývají obchodní případ od zahájení až po konkrétní objednávku.
SAP Retail Execution pomáhá výrobcům spotřebního zboží zvýšit efektivitu prodeje; umožňuje při realizaci obchodu přístup k informacím o konkurenci; slouží i pro plánování propagačních akcí.
SAP Citizen Connect – je aplikace určená pro samosprávu, která díky ní nyní může s občany efektivněji komunikovat, poskytovat jim lepší služby a také snížit své náklady. Aplikace umožňuje vyměňovat oběma stranám aktuální informace o problémech, jako jsou graffiti, odvoz odpadu, pouliční osvětlení nebo oprava komunikací. Mobilní aplikace má mnohé výhody oproti telefonování – automatizuje proces, snižuje zátěž call center a umožňuje občanům nepřetržitý (24/7) přístup k aktuálním informacím o problému. Místní správa může snadno konfigurovat poskytované informace např. vhledem k ročnímu období (odstraňování sněhu apod.) nebo pružně reagovat na nečekané situace, jako jsou extrémy počasí či přírodní katastrofy.
SAP Strategy Management, SAP BusinessObjects Mobile – Mobilní zaměstnanci potřebují k lepšímu a rychlejšímu rozhodování být schopni okamžitě reagovat na měnící se podmínky. Dvě nové aplikace, které patří do portfolia řešení SAP BusinessObjects, dávají zaměstnancům přístup k aktuálním datům a umožňují jim spolupráci, i když se nenachází právě za svým pracovním stolem.
SAP Transport Notification and Status – Aplikace pro zefektivnění dodávek je určená např. pro plánovače i samotné dopravce (řidiče). Usnadňuje jejich komunikaci, poskytuje informace o stavu dodávky.
SAP Transport Tendering – Umožňuje přepravním společnostem přijímat požadavky na dodání zboží. Mohou je nyní rovnou přijmout, z konkrétních důvodů odmítnout nebo navrhnout změny v objednávce.
SAP GRC Access Approver – Umožňuje manažerům povolovat zaměstnancům přístup ke kritickým systémům, který by byl jinak časově omezen; autorizovaní zaměstnanci tak mohou bez prodlevy pokračovat v práci.
SAP GRC Policy Survey – Zaměstnanci prodeje mohou s pomocí této aplikace sledovat aktuální změny v obchodní politice firmy.
Na vývoji nových řešení se podílely společnosti Sybase a SAP, a to včetně jejích partnerů, kteří měli na vývoji nemalý podíl. Společnost Sybase je vlastněna společností SAP a patří k lídrům v oblastech podnikového a mobilního softwaru. Tato řešení jsou založena na platformě Sybase Unwired Platform.
O společnosti SAP
SAP, lídr trhu s aplikačním softwarem, pomáhá podnikům a organizacím všech oborů a velikostí lépe fungovat a dosahovat svých cílů. SAP umožňuje lidem a organizacím pracovat společně mnohem efektivněji a využívat podnikové informace tak, aby byli neustále před konkurencí. Přitom nezáleží na tom, zda je SAP využíván ve skladě nebo podnikové prodejně, na mobilních zařízeních nebo klasických počítačích, na pracovišti zákaznické podpory nebo v kanceláři představenstva. Aplikace a služby společnosti SAP pomáhají již více než 109 000 zákazníků dosahovat vyšších zisků, zajistit si udržitelný růst a přizpůsobovat se aktuálním potřebám. V České republice působí společnost od roku 1992 a dosud získala přibližně 900 zákazníků z oblasti podniků, finančních institucí a organizací veřejné správy.
Portfolio SAP BusinessObjects mění způsob fungování organizací prostřednictvím propojení lidí, informací a podnikání. Díky otevřeným řešením, která pracují v heterogenních prostředích a v oblastech jako jsou „business intelligence“, řízení informací, řízení výkonnosti firem a kontrola, řízení rizik a dodržování standardů, umožňuje portfolio SAP BusinessObjects organizacím každodenně uskutečňovat jejich vytýčené strategie.
Více informací najdete na www.sap.com.