Během uplynulých několika měsíců probíhala soutěž DXR Spotlight pro nezávislé vývojáře organizovaná společnostmi NVIDIA, Epic a Microsoft. Dnes byla vyhlášena trojice vítězů.
Vývojáři a tvůrci obsahu byli do soutěže DXR Spotlight, odnože programu NVIDIA Indie Spotlight, pozváni, aby vytvořili technologická dema za využití Unreal Engine 4.22, Microsoft DirectX 12, DirectX Raytracing a libovolné kombinace ray-tracovaných odrazů, stínů a globálního osvětlení.
Herní vydavatelé již ray tracingu v reálném čase využívají v nejznámějších sériích a prémiových titulech. Úroveň kvality soutěžních příspěvků však dokazuje, že s pomocí této technologie dokáže vytvářet nádherná díla kdokoliv, ať už se jedná o malý tým vývojářů nebo velké herní studio.
Z několika desítek soutěžících dnes vzešli tři vítězové:
- Christian Hecht s titulem Attack from Outer Space
o Attack from Outer Space se inspiruje klasickými sci-fi filmy z 50. let. Hra využívá raytracingové odlesky, stíny a ambientní osvětlení, to vše v reálném čase. Díky tomu dokáže hráče pohltit do světa čelícího gigantické mimozemské invazi a navodit při tom pocit skutečné nostalgie.
- Opus Visual s titulem LP Trailer
o LP Trailer umožňuje hráčům řídit obrovský kamion na rozlehlém parkovišti a k dosažení realistického osvětlení při tom využívá za pomoci ray tracingu vytvořené odrazy a ambientní okluzi.
- Alden Fillion s titulem Diode
o V Diode se hráči zhostí role futuristického rytíře bojujícího proti silám zla a musí při tom infiltrovat hrad. Demo využívá ray tracovaných odrazů k vytvoření skvěle vypadající vizuální stránky.
Všichni tři vítězové si jako cenu odnášejí GPU NVIDIA TITAN RTX.
Ray tracing v reálném mění způsob tvorby her a dramaticky zvyšuje úroveň jejich vizuálního zpracování. Ray tracing je postaven na robustním ekosystému, který zahrnuje průmyslové standardy mezi API, podporu v řadě populárních herních enginů a veškeré nástroje potřebné k úspěchu. NVIDIA je hybnou silou ray tracingové revoluce a GPU NVIDIA GeForce RTX jsou jedinými GPU schopnými vykreslovat hry s ray tracingem v reálném čase.
Control má aktualizované hardwarové požadavky a nové screenshoty
Titul Control vychází již 27. srpna a aktuálně je obsažen v rámci GeForce RTX balíčku. Dnes se dočkal aktualizace doporučených hardwarových požadavků, ray tracing zde zvládne GeForce RTX 2060.
K dispozici je také dvojice nových screenshotů, které demonstrují skvělou vizuální stránku využívající ray tracingu v reálném čase. Dostupné jsou z www.nvidia-press.com.
Screenshoty z technologických demoverzí jsou dostupné na www.nvidia-press.com
Videa:
LP Trailer video na Youtube: https://youtu.be/IsGyhtIKUoA
Diode video na YouTube: https://youtu.be/MANZ_P3T7Cs
Attack from Outer Space video na Youtube: https://youtu.be/tf95_ukvZ-o
Mohlo by Vás zajímat:
Článek na blogu o vítězích DXR Spotlight:
https://blogs.nvidia.com/blog/2019/08/05/dxr-spotlight-contest/
Nejlepších 10 příspěvků do soutěže DXR Spotlight:
https://developer.nvidia.com/dxr-spotlight-winners
Detaily o DXR Spotlight na stránce NVIDIA Developer:
https://news.developer.nvidia.com/dxr-spotlight-contest/
Příspěvek na blogu o programu NVIDIA Indie Spotlight:
https://blogs.nvidia.com/blog/2017/11/09/nvidia-indie-spotlight-program-games/
Vývojáři se do programu NVIDIA Indie Spotlight mohou přihlásit zde:
https://developer.nvidia.com/Indie-Spotlight
Doporučená konfigurace pro Control na GeForce.com:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/control-pc-system-requirements-ray-tracing-trailer/
Doporučená konfigurace pro Control na blogu Remedy:
https://controlgame.com/control-requirements-pc/
Stránka balíčku SUPER FAST. SUPERNATURAL RTX:
https://www.nvidia.com/cs-cz/geforce/campaigns/control-wolfenstein-youngblood-bundle/