V sobotu 21. září proběhne Den offline. Den, ve kterém se mnoho lidí odpojí od mobilů a dalších online zařízení. Den, který stráví offline.
Akci pořádá Magazín Flowee s partnery Unie vydavatelů a týdeníkem Marketing & Media.
Desítky influencerů a osobností ze světa kultury a byznysu se již loni zúčastnili prvního ročníku Dne offline a letos se odpojí znovu. Je nám jasné, že žurnalisté jsou individuality a jsou skeptičtí k hromadným akcím. Ale přesto si dovolujeme vyzvat: Všichni novináři, odpojte se!
V sobotu 21. září si totiž můžeme připomenout starý dobrý svět strávený se sobotními novinami nebo dobrým časopisem. Hovorem s přáteli u kávy – bez pípání, postování, hejtování, trolení a „čau lidi“.
Navrhujeme proto novinářům, aby si v sobotu 21. září prostě dali od všeho online volno. A kdyby se o tomto detoxikačním svátku ještě zmínili a pomohli šířit myšlenku balancu mezi online a offline, bylo by to skvělé. Existuje řada témat: od fake news až po digitální závislosti, které lze v souvislosti s Dnem offline popsat. Renomovaná agentura NMS např. zpracovala pro Flowee kvalitativní výzkum mezi teenagery o nejnovějších trendech užívání mobilů. Její výsledky vám rádi na požádání poskytneme. Flowee také vydalo letos o tématu knihu Dítě v síti.
Novináři se nachází v epicentru informační revoluce. Patří k těm, kdo mají největší vliv na vývoj celé společnosti, ale zároveň jejich profese prochází disrupcí a oni sami se musí vyrovnat nároky stále rychlejší komunikace. Což je často k zbláznění.
Kampaň s hashtagem #denoffline probíhá v těchto dnech na sociální sítích, kde se influenceři a celebrity nechávají vyfotit (nebo publikují své selfie) s listem papíru a nápisem #denoffline. Připojili se například Jiří Mádl, Libor Bouček , Anna Šulcová, Iva Pazderková, Johny Machette, Matěj Ruppert, Michal Zapoměl, Jan Bílý, Anežka Chudlíková, Luboš Kulíšek, Tata Bojs, Taťána Makarenko a řada dalších influencerů, herců, byznysmenů a dalších osobností…
Myšlenka Dne offline je podpořena také billboardovou kampaní (s claimy jako „Člověce, odpoj se!“ Nebo „Don’t worry be offline“) na velkých digitálních obrazovkách v Praze a na reklamních plochách v metru, které pro tuto filantropickou aktivitu poskytla firma BigBoard, mateřská společnost Flowee.
Den offline podporuje také Národní centrum bezpečnějšího internetu. Má záštitu eurokomisařky Věry Jourové. Podporuje ho řada firem: například Netbox, Zážitky.cz, N&N magazín a další.
Poprvé proběhl Den offline loni 29. září a setkal se s velkou odezvou v médiích. Byla publikována řada rozhovorů a článků na téma online/offline balance.
Jak se zúčastnit a jak pomoci
Chcete se přidat k #denoffline osobně nebo jako redakce? Pokyny najdete na flowee.cz/denoffline/2019/
Na téma #denoffline rádi poskytneme články či rozhovory. Jak se odpojit je už řadu let podstatné téma mezi dětmi i dospělými. Můžete-li nám tedy pomoci touto formou.
Na www.denoffline.cz můžete průběžně sledovat kdo se zapojil.
O pořadateli
Tým Flowee, který provozuje i webovou stránku ditevsiti.cz vydal v letošním roce knihu „Dítě v síti: Manuál pro rodiče a učitele, kteří chtějí rozumět digitálnímu světu mladé generace“. V listopadu pořádá druhý ročník stejnojmenné odborné konference se záštitou Ministerstva školství.
V edici Flowee vyšla loni také kniha „Průvodce budoucností“, která se zabývá proměnou světa v éře dat.
Flowee se letos stalo partnerem např. Týdne inovací, Global Social Awards, Prague Future Portu, či Startup World Cup & Summitu
Za billboardovou kampaň „Máma není doma, Youtube jo“ získal tým Flowee letos cenu Art Directors Clubu za copyright.