Zákazníci chtějí automatizaci rutinních nákupů a relevantní výběr produktů

  • Celkem 47 % zákazníků, kteří k nákupu používají smartphone, by uvítalo automatizaci rutinních nákupů. 
  • Až 60 % zákazníků nakupování způsobuje radost a 53 % dokáže strávit hodiny prohlížením relevantních produktů, které je zajímají. 
  • Podle 36 % zákazníků by kamenné obchody měly nabízet nižší ceny, aby mohly konkurovat výhodám on-line nákupů.  

Smartphony mění nejen způsob, jak nakupujeme, ale také způsob, jakým o nakupování uvažujeme. Podle studie společnosti Ericsson bude v dalších letech nakupování prostřednictvím chytrých telefonů celosvětově narůstat. Celkem 43 % uživatelů, kteří k nákupu používají smartphone, takto nakupuje pravidelně každý týden. Až 67 % z nich telefonem také pravidelně platí v obchodě.

Ukazuje se, že spotřebitelé často tráví výběrem produktu více času než jeho skutečným používáním. Z tohoto důvodu si 48 % nakupujících přeje při nákupním rozhodování vidět pouze relevantní položky. Potřeba eliminace výběru je jedním z hlavních posunů nákupního chování. Celkem 47 % uživatelů, kteří využívají smartphone k nákupům, by uvítalo službu, která bude monitorovat a automaticky doplňovat zásoby věcí každodenní spotřeby. Až 63 % z nich si myslí, že v budoucnu bude mít většina lidí nákupního asistenta, od něhož uvítají pomoc s porovnáváním cen nebo usnadnění nákupního rozhodování.

To však platí pouze v případě rutinního nákupu. Až 60 % zákazníků se shoduje na tom, že jim nakupování způsobuje radost a 53 % navíc dokáže strávit hodiny prohlížením produktů, které je zajímají. 

Přestože se obrazovky chytrých telefonů v posledních letech výrazně zvětšily, stále jsou jedním z úskalí on-line nákupů a pravděpodobně také důvodem, proč nejaktivnější zákazníci, kteří nakupují prostřednictvím smartphone, mají zájem při nákupu využívat virtuální realitu. Celkem 69 % uživatelů AR a VR si myslí, že tato technologie poskytne chytrým telefonům všechny výhody obchodů.

Hlavní výhodou on-line nákupů je flexibilita a pohodlí, které oceňuje 66 % zákazníků. Celkem 36 % zákazníků se dokonce domnívá, že kamenné obchody by měly nabízet nižší ceny, aby mohly konkurovat on-line nákupům, téměř okamžitým dodávkám, bezproblémovému vrácení produktu a odborné asistenci.

Je pravděpodobné, že podoba a role kamenných obchodů projde změnou. Stále větší důraz bude kladen na zákaznickou zkušenost, osobní kontakt a přístup. Sociální aspekt nakupování totiž nejspíš jen tak nezmizí. Celkem 40 % uživatelů, kteří nakupují prostřednictvím smartphone připouští, že často chodí do nákupních center, aby se potkali s přáteli.

Smartphony mění způsob nakupování i nákupního rozhodování. (Zdroj: Ericsson)

Smartphony mění nejen způsob, jak nakupujeme, ale také způsob, jakým o nakupování uvažujeme

POZNÁMKY PRO REDAKTORY: VÍCE INFORMACÍ:

Zprávu v angličtině najdete na tomto odkazu. Ericsson Newsroom

Více o společnosti Ericsson a 5G; o Ericsson Spectrum Sharing; o kontraktech společnosti Ericsson týkajících se 5G; o partnerstvích týkajících se 5G a o případových studiích.

SLEDUJTE NÁS:

www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/ericsson 

www.youtube.com/user/ericsson

www.linkedin.com/company/ericsson

O společnosti Ericsson

Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení, fungujících v reálném čase, vytváří propojenou společnost (Networked Society), která umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v udržitelných společnostech po celém světě. Nabídku firmy Ericsson tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií, určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od společnosti Ericsson uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace, společnost zajišťuje servis sítí s více 2,5 miliardami uživatelů. Více informací naleznete na www.ericsson.com