Kanály Discovery v České republice během prvního měsíce měření sledovanosti pokořily hranici jednoho milionu diváků

Praha, 27. 2. 2020: Sportovní stanici Eurosport 1 si u nás během ledna zapnulo téměř milion diváků. Vyplývá to z měření sledovanosti, které pro Discovery Communications exkluzivně od 6. ledna 2020 zajišťuje společnost Atmedia. Leden se na Eurosportu nesl ve znamení divácky velmi populárních sportovních eventů – maratonu zimních sportů a tenisového grandslamu Australian Open.

Obchodní dohoda mezi Atmedií a Discovery Communications byla finalizována již na konci roku 2019. Samotné měření agentura zahájila k 6. lednu 2020. Podle Atmedie během období do 5. února 2020  sledovalo sportovní stanici Eurosport 1 více než 966 000 unikátních uživatelů v cílové skupině 4+. Televizní společnost Discovery Communications, jejíž portfolio čítá v regionu 11 tematicky zaměřených televizních stanic, má tak důvod k radosti. Sledovanost Eurosportu v tomto období bezpochyby ovlivnila lákavá a bohatá programová nabídka, kterou je z hlediska sportovních událostí leden typický. 

„Eurosport opět potvrdil, že je jedničkou v televizním sportovním vysílání,“ kvituje výsledky společnosti potěšeně Lucie Bayer, Senior Manager Distribution Sales & Business Development: „Lednové programové schéma je natolik šikovně uspořádané, že reflektuje hned dva programové pilíře stanice – zimní sporty a tenis. Stanice z našeho portfolia díky kvalitnímu obsahu v budoucnu nabídnou zadavatelům reklamy skvělou příležitost efektivního zacílení, s blížícími se Letními olympijskými hrami v Tokiu se navíc k Eurosportu bude upírat čím dál více pozornosti.“ 

Kanály Eurosportu platí v regionu za domov tenisu, cyklistiky a zimních sportů. Během ledna se těšily divácké oblíbenosti především živé přenosy ze Světových pohárů v biatlonu či sjezdovém lyžování. Pozornost na sebe tradičně strhává i Australian Open, jeden ze čtyř velkých tenisových grandslamů. Letošek bude pro společnost výjimečný i tím, že poprvé disponuje vysílacími právy ke všem těmto turnajům, včetně britského Wimbledonu. Nejočekávanější událostí jsou však Letní olympijské hry v Tokiu. 

Eurosport není jediným kanálem z nabídky Discovery, u něhož měření sledovanosti probíhá. Atmedii ze smlouvy vyplývá stejný závazek pro klíčový kanál Discovery Channel a lifestylovou stanici TLC, zaměřující se především na ženské publikum. Monitorované stanice měly v součtu celkem 1,3 milionu diváků. „Souhrnná data považujeme za důkaz, že Eurosport není žádnou výjimkou z pravidla. Každá ze stanic v Discovery nabídce dokáže generovat nadmíru uspokojivé výsledky,“ komentuje data Lucie Bayer. Rodinu Discovery by podle zájmu partnerů mohly výhledově obohatit nové přírůstky. Konkrétně jde o kanál HGTV, jehož název je zkratkou pro dům a zahradu, či Eurosport 4K, přinášející vzrušující sportovní zážitky v té nejlepší možné kvalitě. 

O společnosti Discovery

Discovery, Inc. (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) je globální lídr v zábavě inspirované reálným životem, který poskytuje služby zájmově orientovaným divákům po celém světě a nabízí jim obsah, který inspiruje, informuje a baví. Discovery dodává každý rok více než 8 000 hodin originálního programu a vede v kategorii velice oblíbených obsahových žánrů ve světě. Discovery je dostupný ve 220 zemích a teritoriích a téměř v 50 jazycích, je inovátorem platforem a k divákům se dostává na všech typech obrazovek, včetně produktů TV Everywhere, jako je např. portfolio aplikací GO; direct-to-consumer streamovací služby, např. Eurosport Player a MotorTrend OnDemand; digital-first a společenský obsah od Group Nine Media a strategická aliance s PGA TOUR pro vytvoření mezinárodního domova pro golf. Portfolio prémiových značek společnosti Discovery zahrnuje Discovery Channel, HGTV, Food Network, TLC, Investigation Discovery, Travel Channel, MotorTrend, Animal Planet a Science Channel a patří k nim i OWN: Oprah Winfrey Network v USA, Discovery Kids v Latinské Americe a Eurosport, přední poskytovatel kvalitních, lokálně oblíbených sportů a Home of the Olympic Games across Europe.