Sophos odhalil nové taktiky vývojářů fleeceware aplikací

Vývojáři fleeceware aplikací mění taktiku na okradení neopatrných uživatelů; Sophos přináší tipy, jak se vyhnout podvodům fleeceware aplikací

Praha, 24. srpna 2020 – Téměř rok od svého prvního oznámení o „fleeceware“ aplikacích, které přesvědčují zákazníky k zaplacení nepřiměřeného předplatného, zveřejnili výzkumníci společnosti Sophos, celosvětového lídra v řešeních kybernetického zabezpečení nové generace, aktualizaci bezpečnostního reportu s názvem Pravidlo pravdivé reklamy selhává v boji s fleecewarem

V nejnovější studii bezpečnostní experti poukazují na to, že vychytralí vývojáři přizpůsobují své aplikace tak, aby to vypadalo, že odpovídají novým pravidlům společnosti Google pro Obchod Play, která byla navržena s cílem zabránit podvádění zákazníků. 

„Na základě triků, které používají vývojáři fleeceware aplikací, jsme pro uživatele navrhli praktické tipy, jak se vyhnout těmto podvodným aplikacím, které z uživatelů chtějí vylákat peníze,“ informuje Patrick Müller, zástupce společnosti Sophos v České republice a Slovensku: 

  • Zkontrolujte si, zda v popisu aplikací nenajdete drobným šedým písmem informace o cenách předplatného.
  • Dávejte si pozor na „bezplatné zkušební verze“, které zpravidla fungují jen několik dní, než zákazníka oberou o tučné, automaticky aktivované předplatné.
  • Vyhněte se obecným aplikacím, jako jsou různé editory fotek nebo aplikace na vytváření tapet na pozadí, které nemají doporučení od dalších uživatelů, protože to vypadá, že právě ty jsou nejčastější formou fleecewaru.
  • Nahlašujte aplikace, u kterých si všimnete, že požadují přemrštěné ceny za jednoduché služby.

Nový report také odhalil:

  • Jak nyní tvůrci fleecewaru používají zavádějící popis, aby to vypadalo, že aplikace odpovídá podmínkám, ale přesto se snaží neopatrné uživatele podvést přemrštěným předplatným, kdy si třeba za jednoduchou tapetu na pozadí obrazovky účtují až 2 000 korun týdně!
  • Jak vývojáři lákají uživatele do „králičí nory“, když je nechají prozkoumat aplikaci za úvodní obrazovkou a pak je začnou bombardovat drahými a zastrašujícími nabídkami předplatného, i když se snaží aplikaci opustit.
  • Seznam aplikací, u kterých bylo zjištěno, že zákazníkům účtují přemrštěné předplatné a porušují nová pravidla proti fleecewaru.

# # #

Další zdroje

###

O společnosti Sophos

Jako celosvětový lídr v oblasti nové generace kybernetické bezpečnosti chrání Sophos více než 400 000 organizací všech velikostí ve více než 150 zemích před nejvyspělejšími kybernetickými hrozbami současnosti. S podporou globálního týmu pro zkoumání hrozeb a analýzu dat SophosLabs chrání řešení Sophos využívající cloud a umělou inteligenci jak koncové body (notebooky, servery a mobilní zařízení) tak i sítě před vyvíjejícími se technikami kybernetických útoků včetně ransomwaru, malwaru, exploitů, exfiltrování dat, narušení aktivními útočníky, phishingu atd. Cloudová platforma Sophos Central pro správu zabezpečení integruje celé portfolio nové generace produktů společnosti Sophos, včetně řešení pro koncové body Intercept X a nové generace firewallů XG, do jediného systému „synchronizovaného zabezpečení“ dostupného prostřednictvím sady API. Společnost Sophos provedla přechod k nové generaci kybernetického zabezpečení s využitím pokročilých možností cloudu, strojového učení, API, automatizace, řízené reakce na hrozby a dalších technologií, aby poskytovala nejlepší možnou úroveň ochrany organizacím všech velikostí. Sophos prodává své produkty a služby výhradně prostřednictvím globální sítě více než 53 000 partnerů a poskytovatelů řízených služeb. Prostřednictvím produktů Sophos Home zpřístupňuje Sophos své inovativní komerční technologie i koncovým zákazníkům. Sophos sídlí v britském Oxfordu a je veřejně obchodovatelnou společností na londýnské burze pod symbolem „SOPH“. Více informací naleznete na stránkách www.sophos.com.