Internet Billboard v rámci svých technologií zasahuje celé Česko, aktuálně přes 6,8 milionů reálných uživatelů z ČR za měsíc. Reklamní prostor je přitom aktuálně v průměru až z 85 % využit komerčními kampaněmi a toto číslo meziročně stoupá. (TZ)
Průměrné CTR (Click Through Rate, proklikovost) komerčních reklam se letos výrazně snížilo na 0.12 % (oproti roku 2013, kdy bylo 0,17 %). Tento pokles lze přičítat většímu objemu kampaní přes automatizované systémy RTB třetích stran, u kterých se kliky většinou nezapočítávají.
Nejlepšími dny pro internetovou reklamu zůstávají stejně jako v minulém roce pondělí a neděle. Špička pro užívání internetu je totožná se špičkou pro internetovou reklamu (odpolední mezi 12:00 – 13:00 a večerní mezi 20:00 – 22:00)
Nejvíce těch, co sledují internetovou reklamu na českém Internetu, pochází ze Středočeského kraje (39.92% podíl v počtu zobrazení), na druhém místě jsou pak návštěvníci nacházející se mimo Českou republiku (14,3% podíl). V první pětce naleznete také Jihomoravský kraj (12.37 %), Moravskoslezský kraj (9,40 %) a Zlínský kraj (5,06 %).
V souboji prohlížečů vede stejně jako v roce 2013 Google Chrome jak v počtu zobrazení, tak počtu prokliků a míry proklikovosti (CTR). V roce 2012 byla však ještě na prvním místě Mozilla Firefox (s 28.50% podílem v počtu zobrazení) a Chrome byl druhý (24,50% podíl).
Na reklamu na internetu nejvíce klikají uživatelé prohlížeče Safari a mezi operačními systémy se na špičce drží Windows 7 s podílem 50,84 %.
Co se týče přístupů z mobilních zařízení, ty se v letošním roce zvedly o 183 % ve srovnání s rokem 2013. V mobilních operačních systémech má Android 2x větší zastoupení než konkurenční Apple a přitom v roce 2013 byl Android na pouhých 88 % rozsahu Apple.
Zajímavé je, že stále roste počet prohlížečů (7,36 %), které mají zakázány tzv. cookies (sušenky). Cookies slouží zejména k ukládání informací na počítač uživatele a jsou používány v reklamě pro možnost identifikace konkrétního uživatele napříč servery a službami. Posledních několik let jsou také středem zájmu Evropské unie, která je začala regulovat a omezovat zákonem. Vliv na nefunkčnost cookies má nárůst podílu mobilních zařízení (smartphony, tablety), které mají jinou bezpečnostní politiku.
Co je iBILLBOARD AdServer
iBILLBOARD AdServer je moderní nástroj pro správu reklamního prostoru a reklamních kampaní. Umožňuje efektivní zpeněžení reklamního prostoru komukoliv, kdo na Internetu vydává obsah a potřebuje jej doplnit o reklamu. Nabízí celou řadu možností jak reklamní prostor vytěžit, zorganizovat rytmus kampaní, vybrat cílovou skupinu a mnoho dalšího. iBILLBOARD AdServer nabízí správu všech reklamních ploch, včetně mobilních i video formátů. Jeho velkou předností je přímé propojení s SSP systémem iBILLBOARD RTB, který pomáhá tím nejefektivnějším způsobem ke zpeněžení spravovaného prostoru.
iBILLBOARD AdServer si typicky pořizují majitelé webových stránek, mediální zastupitelství či reklamní a mediální agentury. Umožní jim nejenom spravovat reklamní prostor a kampaně, ale také velmi přesně cílit, řešit dostupné kapacity, plánovat, umožnit přístup klientům či inzerentům a poskytovat potřebné výstupy. iBILLBOARD AdServer je pomoci API (aplikační rozhraní) možné snadno propojit s dalšími systémy.
O společnosti Internet Billboard, a.s.
Historii Internet Billboard a.s. můžete sledovat od roku 1996, kdy stála u zrodu významných aktivit týkající se internetové inzerce, nejprve v podobě projektu Billboard.cz, následoval projekt AdServeru pod názvem BB Media, BBelements až po dnešní iBILLBOARD. Souběžně také běžely mediální projekty BB Kontext a BB Text, rozšíření aktivit do dalších evropských zemí. Od roku 2012 je Internet Billboard nejrychleji rostoucí společností věnující se RTB (Real Time Bidding) s pobočkami v Turecku a Polsku.
Vlajkovou lodí společnosti je produkt iBILLBOARD Ad Platform, který nabízí plnou integraci produktů iBILLBOARD Ad Server a iBILLBOARD RTB, který funguje primárně jako SSP platforma.
Celkově Internet Billboard, a.s. spravuje reklamní prostor převyšující 20 miliard impresí měsíčně a technologické řešení je používáni ve střední a východní Evropě (Slovensko, Polsko, Turecko, Rusko, Maďarsko, Rumunsko, Lotyšsko, Estonsko či Litva). Společnost je významným dodavatelem služeb a nástrojů pro správu internetového reklamního prostoru a reklamních kampaní. Produkty jsou určeny pro majitele malých i velkých webových stránek, agentury i mediální domy.